• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85481
+
-

ساخت 110 سالن ورزشی برای دانش‌آموزان

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش ‌و پرورش قم گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در سرانه ورزشی باید ۱۱۰ سالن ورزشی برای دانش‌آموزان این استان ساخته شود.  «مجتبی رمضان‌بیگی» در گفت‌وگو با ایرنا‌ اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ سالن ورزشی سرپوشیده برای دانش‌آموزان قمی وجود دارد و سرانه فضای ورزشی سرپوشیده دانش‌آموزان این استان‌ ۴۵ سانتی‌متر است که باید به یک متر افزایش یابد.  وی با بیان این‌که سرانه فضای ورزشی سرپوشیده ۵۵ سانتی‌متر کمتر از استاندارد است، افزود: درصورتی‌که تعداد دانش‌آموزان قم در سال‌های آینده افزایش نیابد، ساخت ۱۱۰ فضای ورزشی سرپوشیده جوابگو خواهد بود.  

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش ‌و پرورش قم ادامه داد: در حال حاضر درس تربیت ‌بدنی بیشتر مدارس استان قم در حیاط مدرسه برگزار می‌شود و در مناطقی که به دلیل آپارتمان‌سازی ساختمان‌هایی مشرف به حیاط مدرسه است، دختران برای ورزش کردن با محدودیت‌هایی مواجهند.  رمضان‌بیگی خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها مانع برگزاری کلاس درس تربیت ‌بدنی نمی‌شود و دانش‌آموزان با رعایت حجاب و عفاف در زنگ تربیت ‌بدنی فعالیت می‌کنند.  

وی با اشاره به این‌که کلاس‌های درس تربیت ‌بدنی سرپوشیده در مدارس دخترانه با اولویت مدارس ابتدایی ساخته می‌شود،‌ گفت: اگر در مدارسی فضایی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر وجود داشته باشد و قابل‌استفاده نباشد، این فضاها تغییر کاربری داده می‌شود.  این مقام مسئول توضیح داد: با ساخت این کلاس‌ها، درس تربیت ‌بدنی با تجهیزات مناسب به‌جای حیاط، در داخل کلاس‌های سرپوشیده برگزار می‌شود.  به گفته رمضان‌بیگی،‌ در حال حاضر 3 سالن ورزشی، ۲ سالن ورزشی خیرساز، یک استخر در منطقه نیروگاه و ۱۵ زمین چمن مصنوعی در مدارس تازه‌تأسیس در دست ساخت است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید