• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85424
+
-

سقز بیشترین سالمند کردستان را دارد

رئیس بهزیستی سقز: ۱۰ درصد جمعیت سقز سالمند هستند

رئیس اداره بهزیستی سقز گفت: بیش از ۱۰ درصد جمعیت ۲۲۶ هزار نفری این شهرستان سالمند هستند که از این لحاظ بیشترین تعداد سالمندان استان را داریم. «عبدالله رحیمی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: براساس آمارهای مستند 8 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند در حالی‌که شهرستان سقز با 02/10 درصد جمعیت سالمند از میانگین کشوری و استانی بالاتر است. 

وی با بیان این‌که این تعداد سالمند در سقز هم به نوعی نشان‌دهنده امید به زندگی بیشتر است، افزود: این آمار از یک دیدگاه ناخوشایند است، ولی امید به زندگی بیشتر را هم نشان می‌دهد و طبق این آمار سقزی‌ها بیشتر عمر می‌کنند.  رحیمی با اشاره به این‌که ۲۳ هزار نفر سالمند در سقز داریم، یادآور شد: از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر مرد و ۱۱ هزار نفر زن هستند و ۹ هزار سالمند در روستاها و ۱۴ هزار نفر نیز در شهر سکونت دارند.

وی اضافه کرد: دوره سالمندی از ۶۰ سالگی به بالا آغاز می‌شود که دوره‌ای سرشار از احساس کمبودهاست چراکه در این زمان اتفاق‌هایی اعم از دست دادن همسر، دوستان، نزدیکان، عدم استقلال مالی و غیره برای سالمند رخ می‌دهد. رحیمی گفت: بنیان فرزانگان سقز برای رهایی از گوشه‌گیری و ماندن در خانه و توانمندسازی سالمندان، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی و ورزشی و اردوهای تفریحی و زیارتی را برای این قشر در نظر گرفته و در طول سال برگزار می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی سقز تاکید: بنیان فرزانگان در حال حاضر ۵۰ عضو سالمند دارد و سالمندانی را که توانایی انجام کار و فعالیت داشته باشند، پذیرش کرده و از آنها در فعالیت‌های مختلف استفاده می‌کند تا هم اوقات فراغت مناسب داشته
باشند و هم بتوانند از فعالیت‌های دیگر استفاده موثر ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید