• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85423
+
-

تالار بورس درکردستان راه‌اندازی می‌شود

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به این‌که تنها 3 استان در کشور تالار بورس ندارند که کردستان یکی از این استان‌هاست، گفت: استفاده از سهام و بورس فرصتی برای درآمدزایی است، به همین علت پیگیر ایجاد تالار بورس در استان هستیم. به گزارش مهر، «محمدعظیم ملک» با بیان این‌که مجوز ایجاد تالار بورس منطقه‌ای در استان را دریافت کردیم و موافقت آن را از شرکت بورس و اوراق بهادر کشور گرفته‌ایم، یادآور شد: بعد از تایید مکان پیشنهاد شده دیگر مشکلی برای ایجاد این تالار در استان نداریم و شاهد آغاز به کار آن خواهیم بود. 


امضای 2 قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان در ادامه گفت: از ابتدای سال تاکنون 2 قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵۰ مییارد تومان در استان کردستان به امضا رسیده است. ملک اظهار کرد: 2 قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی شامل بازار بزرگ سنه سنتر با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و مجتمع تجاری، خدماتی و مسکونی روناکی شار با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان در 6 ماه اول امسال منعقد شده است.

وی افزود: علاوه بر این قراردادها، مجوز سرمایه‌گذاری خارجی 3 طرح دیگر در استان شامل فراسازان توتون آپادانا در سقز با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، شرکت آیرانداد با 7/6 میلیون دلار و شرکت مهر پویش آوالان با 5/10 میلیون دلار که اجرایی شده‌اند، در سال جاری صادر شده است.وی در ادامه با اشاره به این‌که از دیگر پروژه‌های مهم و راهبردی این وزارتخانه، مدیریت اموال غیرمنقول دولت است، بیان کرد: یکی از سیاست‌های دولت که رئیس‌جمهوری هم بر اجرای آن تاکید ویژه کرده توجه بیشتر به دارایی‌ها و اموال غیرمنقول و تبدیل آن به تامین مالی است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: در راستای اجرای این پروژه ابتدا اقدام به شناسایی این اموال سپس طراحی سامانه سادا (سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی) و ثبت اموال در این سامانه کرده و بعد ارزیابی ارزش ملک انجام شده است. ملک از شناسایی ۵۸۰ سند اموال دولتی در این استان خبر داد و اظهار کرد: ۷۹درصد سند اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه سادا ثبت شده است که از این تعداد، پرونده ۵۵ مورد بعد از بررسی در کمیته استانی به تهران برای مولدسازی یا فروش ارسال شده است. 

وی با اشاره به این‌که یکی از پروژه‌های مهم وزارت اقتصاد و دارایی ساماندهی حساب‌های دولتی است، افزود: 4هزار حساب دولتی در استان وجود داشت که طی 3 سال اخیر ساماندهی شده و به کمتر از هزار حساب رسیده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان ادامه داد: یکی از اقدامات تاثیرگذار دولت تدبیر و امید انضباط مالی و جلوگیری از رسوب در حساب‌های دولتی است که این اقدام در استان به‌طور مطلوب اجرایی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید