• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85157
+
-

جشن دیوارنگاره‌ها در یاسوج

شهری
جشن دیوارنگاره‌ها در یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌های استان با الگوپذیری از جشنواره دیوارنگاری، به زیباسازی و اجرای دیوار نگاره‌های مطلوب توجه داشته باشند.

 به گزارش مهر، «حسین کلانتری» در حاشیه بازدید از روند اجرایی نخستین جشنواره ملی دیوارنگاری در یاسوج افزود: تلاش برای ماندگاری فرهنگ غنی و عظیم مردم استان و به تصویر کشیدن بخشی از هویت و فرهنگ مردم و در معرض دید عموم قرار دادن، حرکتی مناسب و تاثیرگذار است.

 وی بیان کرد: یکی از اهداف این جشنواره توجه ویژه به مبلمان شهری، ایجاد نشاط و طراوت در جامعه، زیباسازی و ارتقای کیفی جلوه‌های بصری است.
 استاندار اظهار کرد: در فضای شهری عوامل گوناگونی هویت بومی یک شهر را ترسیم می‌کنند که در میان این عوامل، هنرهای شهری چون دیوارنگاری، گرافیک محیطی و مبلمان شهری نقش مهمی در ارتقای زیبایی شهر ایفا می‌کنند.

کلانتری افزود: سلامت روانی مردم تحت تأثیر فضای محیط اطرافشان قرار دارد و این تأثیرپذیری در محیط‌های باز همچون فضای شهری نیز وجود دارد. در نخستین جشنواره ملی دیوارنگاری استان، ۳۷۹ اثر از ۸۸ هنرمند برجسته کشوری ارائه شده است. این جشنواره از سوی شهرداری یاسوج و مشارکت حوزه هنری استان در حال برگزاری است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید