• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84725
+
-

«صلح و گردشگری» در شهر به‌«ارتقای کیفیت زندگی» منجر می‌شود

معاون شهردار تهران‌ مقوله گردشگری و صلح را همراستای یکدیگر دانست و گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های موجود در تهران مقوم جذب گردشگران است و در برنامه سوم توسعه پایتخت نیز صنعت گردشگری برای کمک به گسترش اقتصادی و برقراری تعامل بین انسان‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، حامد مظاهریان در افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی، اظهار داشت: براساس دیدگاه آینده‌نگری و آینده‌پژوهی، صنعت گردشگری رو به رشد خواهد بود و رویکرد دهه‌های اخیر و پیش‌رو نیز از گسترش گردشگری به‌عنوان یکی از پررونق‌ترین و پیشتازترین صنایع جهان حکایت دارد.

وی «ارتباط انسان‌ها» و «نه دولت‌ها» را از ابعاد مهم گردشگری دانست و افزود: گردشگری صنعتی تلقی می‌شود که به‌صورت مستقیم با صلح و آرامش و دوستی بین انسان‌ها و فرهنگ‌ها در ارتباط است و یکی از عوامل مؤثر در تبادلات فرهنگی بین کشورها به شمار می‌رود.
سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران تصریح کرد: با گسترش گردشگری، خشونت به عقب می‌رود و با پیشروی خشونت، گردشگری نمود کمرنگی خواهد داشت. آسایش، راحتی و امنیت از مسائل مهمی است که گردشگران را به نقاط مختلف دنیا سوق می‌دهد و از سوی دیگر حرکت به سمت جهان عاری از خشونت و خشم شاخصه مهم در گردشگری سلامت شناخته می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت گردشگری برای ساکنان نقاط مختلف، اذعان داشت: رونق صنعت گردشگری به افزایش کیفیت زندگی بشر، راه‌اندازی مشاغل جدید و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، خدمات رفاهی و آموزش، امکان بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی و انسان‌ساز می‌انجامد. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، نقش نهادهای محلی را در گسترش صنعت گردشگری مهم و مؤثر دانست و افزود: از سوی دیگر زیرساخت‌های تهران نیز با حمایت از گردشگری تقویت می‌شود. شهری که با دارابودن بیش از 200سال پایتختی مستمر، بیش از 9میلیون نفرجمعیت، جاذبه‌های اقتصادی، طبیعی و انسان‌ساخت و منبع بیش از 52درصد مالیات کشور در این شهر، دارا بودن سهم بالا در GDP (تولید ناخالص داخلی کشور)، خدمات‌دهی در بیمارستان‌های بزرگ و مجهز و از همه مهم‌تر نیروی انسانی ماهر و متخصص نقش مهمی در جذب توریست و گسترش صنعت گردشگری در کشور دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید