• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84483
+
-

کشاورزان کم‌آبی را جدی بگیرند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: کشاورزان در تغییر الگوی کشت باید به میزان آب توجه داشته باشند و موضوع کمی و بحرانی بودن آب را در بخش کشاورزی جدی بگیرند. به گزارش ایرنا، «عباس کشاورز» در نخستین همایش کشت پاییزه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با بررسی انجام‌شده ۷۰ درصد از خاک کشاورزی کشور کمتر از یک درصد مواد آلی دارد که این یک فاجعه است و رابطه مستقیم به مصرف آب کشاورزی دارد که باید برای حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.

وی همچنین درباره تحول ایجادشده در سبد درآمد بهره‌برداران بخش کشاورزی توضیح داد: تغییر نرخ ارز به یقین به نفع کشاورزان شده است و در صورت حذف یارانه دولتی، برخی از محصولات قیمت واقعی خود را پیدا خواهند کرد. استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حمایت دولت از بخش کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مستقیم و موثری دارد.

«اقبال عباسی» با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی در استقلال غذایی و خودکفایی کشور تصریح کرد: در این زمینه بیشترین حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی است. وی یادآور شد: یک‌سوم تولید ناخالص داخلی استان مربوط به بخش کشاورزی است که در مقایسه با کشور که ۲۰ تا ۲۲ درصد است از ظرفیت و جایگاه خوب بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان خبر می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید