• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84449
+
-

جریمه‌های کاغذی پلیس حذف می‌شود

رئیس پلیس راهور اصفهان از حذف برگه‌های جریمه کاغذی راهنمایی و رانندگی و جایگزین شدن گوشی‌های هوشمند پلیس در استان خبر داد. سرهنگ «محمدرضا محمدی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر بیشتر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در کلان‌شهر اصفهان به گوشی‌های هوشمند پلیس برای اعمال جریمه‌ها مجهز شده‌اند و دیگر از قبض کاغذی استفاده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که این کار در سایر شهرستان‌های استان در حال اجراست و به زودی همه آنها مجهز به این ابزار جدید و هوشمند می‌شوند، اظهار کرد: با استفاده از گوشی‌های هوشمند، تخلف رانندگان به صورت برخط (آنلاین) ثبت و پیامک آن برای راننده یا مالک خودرو ارسال می‌شود.

محمدی با اشاره به این‌که بیشتر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در اصفهان به دوربین البسه مجهز شده‌اند و به زودی پوشش آن در سراسر استان کامل می‌شود، تصریح کرد: دوربین البسه برای نظارت و کنترل رفتار ماموران پلیس راهور با مردم و مردم با آنها در مکان‌ها و ماموریت‌های حساس و ضروری استفاده می‌شود.

رئیس پلیس راهور اصفهان با بیان این‌که شعار نیروی انتظامی، پلیس هوشمند است، گفت: در این پیوند، استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید در دستور کار پلیس راهور قرار دارد. از این پس بسیاری از ابلاغ‌های راهنمایی و رانندگی مانند اجراییات، شماره‌گذاری، جریمه‌ها و نمره‌های منفی از طریق پیامک به رانندگان اعلام می‌شود.

وی با بیان این‌که خلافی‌هایی که توسط گوشی‌های هوشمند ثبت می‌شود به صورت آنلاین برای راننده پیامک خواهد شد، اضافه کرد: خلافی‌هایی که توسط دوربین‌ها یا ماشین‌های دوربین‌دار گشت پلیس ثبت می‌شوند، پس از تایید توسط کاربر راهور برای راننده پیامک می‌شوند.

محمدی از همه رانندگان و مالکان خودرو خواست تا به منظور اطلاع دقیق و به موقع از موارد مربوط به راهنمایی و رانندگی، برای به‌روز‌رسانی شماره تلفن‌های همراه خود، اقدام و برای این کار به دفاتر پلیس ۱۰+ یا مراکز تعویض پلاک پلیس مراجعه کنند.

وی درباره این‌که آیا امکان اعلام شماره تلفن همراه از طریق سامانه‌های اینترنتی وجود دارد، توضیح داد: هنوز این امکان فراهم نشده و امید است در آینده فعال شود. با استفاده از گوشی‌های هوشمند پلیس، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت پیامک می‌شود و راننده یا مالک خودرو می‌تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت کند. بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرائم و پرداخت آن از اهداف سیستم جدید است.

این خبر را به اشتراک بگذارید