• جمعه 21 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 2 ذی القعده 1445
  • 2024 May 10
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84386
+
-

صندوق کارآفرینی امید ۳۱۰۰ شغل ایجاد کرد

صندوق کارآفرینی امید ۳۱۰۰ شغل ایجاد کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون این صندوق 3۱۰۰ شغل با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت در مناطق روستایی استان ایجاد کرده است. 

به گزارش ایرنا، «ارسلان حسن‌پور» افزود: برای ایجاد این تعداد شغل در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب 2۷۷۰ فقره پرونده پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از این میزان تسهیلات بانکی ۱۶۰ میلیارد ریال آن در سال جاری به متقاضیان پرداخت شده است. مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید استان در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و فناوری اطلاعات، ورزش و خدمات پرداخت شده است.

حسن‌پور همچنین از آماده بهره‌برداری بودن ۱۷ طرح اشتغال‌زا در استان به مناسبت روز روستا خبر داد. 

این تعداد طرح اشتغال‌زا در قالب گلخانه، پرورش طیور و کارگاه‌های کوچک صنایع دستی با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان‌های هشت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است. وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۳۱ نفر فراهم شده است. میزان تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت‌های قبل 5/3 برابر شده است. 

صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته در ردیف 4 استان برتر کشور بر اساس سهمیه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر بود. آمار بیکاری استان در بهار امسال با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 3/11 درصد رسید. آمار بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵، 7/17 درصد بود که در سال ۱۳۹۶ با 4/4 درصد کاهش به 13/3 درصد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید