• جمعه 21 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 2 ذی القعده 1445
  • 2024 May 10
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84383
+
-

35هزار خانه روستایی مقاوم سازی شد

اخبار استان
35هزار خانه روستایی مقاوم سازی شد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرم مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این استان 45 درصد است.

 به گزارش ایسنا، «حسین جنتی» با اشاره به آغاز طرح ویژه مسکن روستایی از سال 84 تاکنون در استان افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در استان 35 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت واحد مقاوم‌سازی شد.

وی اظهار کرد: در مجموع 87 هزار واحد مسکونی روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 45 درصد تاکنون مقاوم‌سازی شده و 55 درصد نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میانگین جمعیت روستایی در کشور 26 درصد است، در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد با 310 هزار نفر جمعیت روستایی معادل 44 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

جنتی تصریح کرد: تاکنون در 720 روستای بالای 20 خانوار استان طرح هادی کامل اجرا شده و همچنین در 445 روستای استان در قالب 1300 پروژه بنیاد مسکن پروژه‌های خوبی اجرا شده است. 

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته، در معابر بیش از 130 روستای استان بیش از یک میلیون متر مکعب آسفالت با اعتبار 55 میلیون تومان انجام شده است که این استان در زمینه جذب اعتبار از محل قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستایی رتبه اول کشور را کسب کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون 35 هزار جلد سند تک‌برگ روستایی و 4200 جلد سند تک‌برگ در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این استان صادر شده است. همچنین 365 هزار متر‌ مربع سنگ‌فرش در روستاهای استان انجام شده است. 

جنتی با بیان این‌که ۲۷۲هزار خدمات فنی در روستاهای استان اجرا شد بیان کرد: خدمات فنی مهندسی روستایی در محورهای مختلف و با پوشش تا دورترین روستاهای استان عملیاتی می‌شود.
وی با تاکید بر خدمات‌دهی همه‌جانبه به جامعه هدف اظهار کرد: ۱۹ دفتر خدمات فنی مهندسی در سال ۹۸ احداث شده که خدمات‌رسانی به جامعه هدف را محقق می‌کند. 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تاکنون ۳۵ هزار واحد روستایی استان مقاوم‌سازی شده است تصریح کرد: ۴۵ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شده و هدف‌گذاری مقاوم‌سازی سایر واحدها نیز انجام خواهد شد.

جنتی با اشاره به خدمات‌دهی به واحدهای آسیب‌دیده ناشی از سیل و زلزله بیان کرد: پوشش ۳۳۰۰ واحد از طریق اعتبارات زلزله و ۵۰۰ واحد نیز از طریق اعتبارات سیل عملیاتی می‌شود. 

همچنین تزریق ۴۵ میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض به واحدهای آسیب‌دیده هدف‌گذاری شد. وی با تاکید بر تخصیص قیر رایگان‌ اظهارکرد: خدمات‌رسانی به ده‌ها منطقه از طریق این ظرفیت محقق شده است. اجرای ۳۵ هزار متر‌ مربع سنگ‌فرش از دیگر اقدامات انجام‌گرفته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید