• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84324
+
-

مصوبات سفر رئیس جمهوری به بوشهر2 ساله به سرانجام می‌رسد

از مجموع 20۵۳ میلیارد تومان اعتباری که برای اجرای ۶۰ پروژه مصوب شده تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که بیش از ۲۴ درصد از مجموع اعتبارات سفر را شامل می‌شود

توسعه
مصوبات سفر رئیس جمهوری به بوشهر2 ساله به سرانجام می‌رسد

در آخرین سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر، پروژه‌ها و طرح‌هایی با اعتبار 20۵۳ میلیارد تومان به تصویب رسید که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال برای این طرح‌ها ابلاغ شده است. 
به گزارش مهر، سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان‌ها از برنامه‌های مهمی است که در هر دوره با شکل و برنامه خاصی اجرا می‌شود و دولت فعلی نیز این برنامه‌ها را در دستور کار دارد و در استان‌های مختلف حضور می‌یابد.

در سفرهای هیات دولت به استان‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های مهمی با حضور رئیس جمهوری و وزرا افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد و طرح‌هایی نیز در این سفرها آغاز می‌شود که عموما طرح‌های بزرگ و مگاپروژه‌ است.
در این سفرها علاوه بر افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها اعتباراتی به‌منظور تکمیل برخی از پروژه‌ها و یا اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای تصویب می‌شود که تخصیص این اعتبارات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.


آخرین سفر رئیس جمهوری به استان 

آخرین سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر مربوط به ۲۶‌اسفندماه سال گذشته یعنی آخرین روزهای سال۱۳۹۷ بود که رئیس جمهوری به جنوب استان بوشهر سفر کرد و در مهم‌ترین بخش سفر، فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در کنگان به بهره‌برداری رسید که روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب بر ظرفیت تولید گاز و میعانات گازی کشور اضافه شد.

رئیس جمهور در این سفر در ویدئوکنفرانسی با شهرهای مختلف استان بوشهر، دستور افتتاح ۲۶ پروژه بهداشتی- درمانی، ۶ طرح گردشگری، ۴۵۰ طرح و پروژه کشاورزی، ۵ پروژه در حوزه راه و شهرسازی، یک طرح در حوزه صنعت و معدن، 3 طرح در حوزه وزارت نفت و 2 طرح ورزشی را صادر کرد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر رئیس جمهوری به هر استانی می‌تواند مصوباتی در مورد طرح‌ها و پروژه‌ها باشد که در این سفر نیز طرح‌های مهمی برای استان بوشهر به تصویب رسید. در این سفر، با دستور رئیس جمهوری عملیات اجرایی ۲۱ پروژه بهداشتی- درمانی، ۳ پروژه در بخش کشاورزی، ۲ پروژه راه و شهرسازی، ۳ طرح در بخش صنعت و معدن و یک طرح در حوزه نیرو آغاز شد. 

همچنین در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس جمهوری ۱۴ تفاهم‌نامه در حوزه‌های کشاورزی و شیلات، اقتصادی و تولیدی، خدمات تخصصی فناورانه، پژوهش‌های کاربردی و مطالعاتی بین استانداری بوشهر و بانک‌های عامل، صندوق کارآفرینی امید، مرکز ملی فرش ایران، ایدرو و جهاد دانشگاهی امضا شد.


تصویب ۲۰۵۳ میلیارد تومان پروژه

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در این باره گفت: در سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان بوشهر، طرح‌های بسیار خوبی تصویب شد که تکمیل این طرح‌ها نقش مهمی در توسعه استان خواهد داشت. 

«مهرداد ستوده» اضافه کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر تلاش شد طرح‌هایی در لیست مصوبات سفر قرار بگیرد که نیاز استان است و می‌تواند نیازهای مردم را رفع کند و پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر 20۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۶۰ پروژه به تصویب رسیده است. معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر طی 2 سال اجرا و تکمیل خواهد شد و نظارت مستمری بر روند اجرای این پروژه‌ها داریم تا در زمان مقرر تکمیل شوند.


چشم امید مردم به تکمیل پروژه‌ها

سفر رئیس جمهوری به هر استانی می‌تواند روزی مهم برای توسعه آن استان باشد؛ استانی که مسئولان آن قدرت چانه‌زنی و پیگیری بالایی داشته باشند می‌توانند از این سفر نهایت استفاده را ببرند.

در سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان بوشهر شاهد تصویب پروژه‌های بسیار خوبی بودیم و ابتدا بیش از 1500 میلیارد تومان پروژه مصوب شد و با پیگیری مسئولان استان، پروژه‌های دیگری نیز به این مصوبات اضافه شد و جمع مصوبات سفر به بیش از 2 هزار میلیارد تومان رسید. 

تصویب این پروژه‌ها موجی از امید در میان مردم ایجاد می‌کند و انتظارات برای تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌ها بالاتر می‌رود و انتظار می‌رود که مسئولان تلاش ویژه‌ای برای تکمیل این طرح‌ها و ایجاد رضایت در مردم داشته باشند.


۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شد

استاندار بوشهر افزود: در آخرین روزهای سال گذشته، استان بوشهر میزبان رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت بود و در این زمینه شاهد تصویب طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی بودیم. «عبدالکریم گراوند» با اشاره به اهمیت بالای پروژه‌های تصویب‌شده خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در بخش‌هایی از جمله آب، بهداشت و درمان، راه، آموزش، محیط زیست، برق و گاز مصوب شده است.

از مجموع 20۵۳ میلیارد تومان اعتباری که برای اجرای ۶۰ پروژه مصوب شده تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که بیش از ۲۴ درصد از مجموع اعتبارات سفر را شامل می‌شود. وی با اشاره به پیگیری مستمر برای دریافت اعتبارات و تکمیل پروژه‌های مصوب سفر در استان بوشهر بیان کرد: تلاش می‌شود این طرح‌ها طی امسال و سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

استاندار بوشهر با اشاره به این‌که مجموع اعتبارات آخرین سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر 20۵۳ میلیارد تومان بوده است افزود: بی‌شک تکمیل این طرح‌ها باعث شتاب بیشتری در روند توسعه استان می‌شود. وی به روند تخصیص و ابلاغ اعتبارات پروژه‌های سفر و پیگیری‌های صورت‌گرفته در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون برای اجرای طرح‌های عمرانی سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.


برنامه دولت برای تکمیل پروژه‌های سفر

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، حدود ۸۶ هزار پروژه عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد و منابع برای این کار محدود است. 

اولویت‌بندی ما این بود که بتوانیم همه طرح‌هایی را که در سال ۱۳۹۹ قابلیت اتمام دارد از این محل، در اولویت اول داشته باشیم. «محمدباقر نوبخت» گفت: تلاش می‌کنیم تمام طرح‌هایی را که مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در سفرهای استانی آنها را جزء برنامه‌های سفر تعیین کردند مبالغی را که در سال ۱۳۹۹ تعیین شد پرداخت کنیم.

وی افزود: طرح‌ها و پروژه‌هایی در استان‌ها هستند که از نظر توسعه باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند و البته از این اولویت‌ها خارج هستند. ما طرح‌های عمرانی استان‌های کمتربرخوردار را باید بتوانیم در این موارد از اولویت برخوردار کنیم.


ابلاغ ۲۴ درصد اعتبارات سفر به بوشهر

در سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر پروژه‌هایی مصوب شد که قرار است طی مدت 2 سال اعتبارات مربوط به این پروژه‌ها تخصیص یابد و طی این مدت شاهد تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها باشیم.

از مجموع 20۵۳ میلیارد تومان اعتباری که برای اجرای ۶۰ پروژه مصوب شده است به گفته استاندار بوشهر، تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که بیش از ۲۴ درصد از مجموع اعتبارات سفر را شامل می‌شود. وقتی به زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها و میزان ابلاغ اعتبارات طی 6 ماه نگاه می‌کنیم، تناسبی در این بین می‌بینیم. حدود ۲۵ درصد از زمان اجرای پروژه‌ها گذشته و میزان اعتبارات ابلاغ‌شده نیز به همین میزان است.

می‌طلبد که مسئولان استان بوشهر و همچنین نمایندگان استان پیگیری‌های لازم و مستمر را برای دریافت مابقی اعتبارات و تخصیص به‌موقع اعتبارات پروژه‌های سفر داشته باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :