• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84190
+
-

92رقیب برای فریده

92رقیب برای فریده


امسال در مجموع ۹۳ کشور نمایندگان خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار به آکادمی معرفی کردند تا رکوردی جدید در شمار کشورهای شرکت‌کننده در این شاخه به ثبت برسد.
به گزارش همشهری ، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار پس از بررسی تمامی آثار، فهرست رسمی فیلم‌های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار را منتشر و اعلام کرد: کشورهای غنا، نیجریه و ازبکستان برای نخستین بار در این رویداد شرکت می‌کنند. کمیته اسکار سینمای ایران نیز امسال مستند «در جست‌وجوی فریده» به کارگردانی مشترک کورش عطایی و آزاده موسوی را به‌عنوان نماینده ایران در این رویداد سینمایی برگزید.
سینمای افغانستان نیز فیلم «حوا، مریم، عایشه» را به‌عنوان نماینده این کشور در این شاخه از رقابت اسکار معرفی کرده بود اما این فیلم در نهایت نتوانست به فهرست نهایی فیلم‌های غیرانگلیسی حاضر در اسکار ۲۰۲۰ راه یابد.
5 فیلم راه یافته به جمع نامزدهای نهایی نیز روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) مشخص می‌شود و مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره این رویداد سینمایی در تاریخ ۹ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید