• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84091
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ljV7
+
-

نقش‌آفرینی پدر معنوی برای همگرایی

نقش‌آفرینی پدر معنوی برای همگرایی

احمد مازنی _ فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده تهران در مجلس 

مجمع روحانیون مبارز تشکیلاتی است که با اذن و رهنمود حضرت امام (ره) تشکیل شده است و بعد از ارتحال امام (ره)، مقام معظم رهبری نیز مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز را به‌عنوان 2جریان اصیل انقلابی و سیاسی درون جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت قرار داده‌اند. 

 در 3 دهه گذشته گاهی پیش آمده است که مجمع روحانیون مبارز خیلی نتوانسته است نقش‌آفرینی پررنگی در عرصه سیاسی کشور داشته باشد اما هرجا که ورود کرده است نقشش تاریخی و تأثیر‌گذار شده که مصداق آن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 76کاملا هویداست و ورود مجمع روحانیون مبارز در بحث انتخابات به نفع یکی از اعضایش منجر به آن حماسه بی‌نظیر و پیروزی کاندیدای مورد حمایتش شد.

در طول این سال‌ها هم همیشه جریان اصلاحات یا به‌اصطلاح قدیمی آن جناح چپ همواره مجمع روحانیون مبارز را به‌عنوان پدر معنوی خودش می‌شناخته است. اخیرا در جلسات مجمع روحانیون مبارز قرار بر این شده است که از احزاب و تشکیلات سیاسی مختلف جریان اصلاحات دعوت به حضور شود و نظراتشان در مورد مباحث روز کشور و انتخابات پیش رو که قرار است دوم اسفندماه سال‌جاری برگزار شود، شنیده شود.

در همین راستا بود که قریب به یک‌ماه پیش، اعضای هیأت‌رئیسه فراکسیون امید دعوت به حضور شد و از روند فعالیت‌هایش به مجمع گزارش دادند دوشنبه‌شب گذشته هم در ادامه روند اعضای شورای ‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دعوت شدند و از روند فعالیت‌هایشان گزارش دادند. مطمئنا ادامه این جریان منجر به افزایش آگاهی عمومی نسبت به فضای سیاسی کشور و روند جاری در انتخابات خواهد شد و به شکل‌گیری انسجام بیشتر و همدلی درون جبهه اصلاحات نیز کمک خواهد کرد.
به‌دلیل اینکه جریان اصلاحات به گفت‌وگوی ملی و انسجام و همدلی میان همه طیف‌های جمهوری اسلامی معتقد است، حتما به هم‌افزایی و همگرایی بین کل نیروهای کشور می‌تواند کمک کند و مؤثر باشد. 
بر این باوریم دیدارهای مستمر و ادامه‌دار مجمع روحانیون مبارز به‌عنوان پدر معنوی جریان اصلاحات سبب کاهش اختلافات درون جریان اصلاحات شده و به کاهش کاستی‌هایی که در مسیر ائتلاف‌های قبلی وجود داشت و بروز یافت، کمک می‌کند و حتما نقش تأثیر‌گذاری در این میان خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد بنای مجمع روحانیون مبارز دعوت از تشکل‌های مختلف اصلاح‌طلب برای برگزاری نشست‌های کارشناسانه است تا به شکل‌گیری یک گفتمان مؤثر بین مردم کمک کند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید