• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84090
+
-

پرده‌برداری از نقشه انتخاباتی اصلاح‌طلبان

مجمع روحانیون مبارز در دومین گامش برای نقش‌آفرینی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی میزبان هیأت‌رئیسه شورای‌عالی اصلاح‌طلبان شد.

هر چند جزئیات زیادی از مباحث مطروحه در این دیدار مطرح نشده است اما یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز که خواست نامی از او برده نشود به همشهری خبر داد: در این نشست رئیس شورای‌عالی اصلاح‌طلبان از تصمیمات این شورا برای چگونگی ورود به انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به اعضای مجمع گزارش داد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار است دوم اسفندماه سال‌جاری برگزار شود. افزایش مشکلات معیشتی مردم و عدم‌ثبات در اقتصاد طی 2سال گذشته سبب شده است که پشتوانه اجتماعی اصلاح‌طلبان از مشارکت سیاسی‌شان در انتخابات مجلس دهم و ریاست‌جمهوری دوازدهم گلایه‌مند باشند و زمزمه‌های عدم‌حضورشان در انتخابات به گوش برسد.
 ناکامی اصلاح‌طلبان در راضی نگهداشتن پشتوانه اجتماعی‌شان از روند فعالیت مجلس دهم و دولت دوم حسن روحانی که در مسیر ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان - مشهور به امید- شکل گرفت سبب شده تا عقلای این جریان برای رسیدن به سبک و مدل جدیدی در انتخابات پیش رو فعال شوند.
پیش از این و در شهریور‌ماه گذشته هیأت‌رئیسه فراکسیون امید به ریاست محمدرضا عارف، مهمان مجمع روحانیون مبارز شدند و به‌عنوان نخستین مهمانان سیاسی- انتخاباتی این تشکل قدیمی از عزم مجمع روحانیون برای حضور و نقش‌آفرینی در انتخابات آتی پرده برداشتند.
دیدار دوشنبه‌شب گذشته مجمع روحانیون مبارز با هیأت‌رئیسه شورای‌عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان که به دعوت مجمع روحانیون انجام شد، دومین میزبانی مجمع از تشکل‌های اصلاح‌طلب است.
داشتن اقلیت مؤثر و تأثیر‌گذار در مجلس یازدهم به جای تصاحب ائتلافی کرسی‌های مجلس آتی پرتکرار‌ترین ایده‌ای است که از سوی تئوریسین‌ها و استراتژیست‌های این جریان رسانه‌ای شده است.
در نشست دوشنبه شب‌، محمدرضا عارف از مسئولان کارگروه‌های شورای‌عالی، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در این شورا، به مجمع ارائه کرد.
در این جلسه که با حضور رئیس دولت اصلاحات برگزار شد، عزت‌الله تقواییان، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، محمود صادقی نماینده تهران، آذر منصوری قائم‌مقام حزب اتحاد ملت و دبیر شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، ابراهیم اصغرزاده فعال اصلاح‌طلب، مرتضی مبلغ معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور دولت اصلاحات، محمدعلی ابطحی مسئول دفتر رئیس دولت اصلاحات، سیدمحمد موسوی بجنوردی و عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و... حضور داشتند. گفته می‌شود در این دیدار درباره مسائل مختلف کشور و جامعه تبادل‌نظر شد و کارگروه‌های شورای‌عالی سیاستگذاری درباره برخی مسائل گزارش‌های خود را ارائه کردند و در ادامه اعضای مجمع روحانیون هم نقطه‌نظرات خود را درباره مباحث مطرح شده بیان کردند.
آنچه سبب می‌شود ورود مجمع روحانیون مبارز به انتخابات پیش رو قابل تأمل باشد، این است که مجمع همواره به‌عنوان یکی از مجموعه‌هایی که در جریان اصلاحات مرجعیت داشته و تلاش‌هایی ارزنده برای انسجام و فعالیت هرچه قدرتمندتر و اثربخش‌تر این جریان سیاسی در بزنگاه‌های انتخاباتی و غیرانتخاباتی داشته، نقشی کلیدی و راهبردی دارد.
نقش‌آفرینی‌های مجمع روحانیون مبارز چنان میان طیف‌های سیاسی اصلاح‌طلب، محل اعتنا و اعتبار است که هربار آتش اختلافی در جریان اصلاحات به پا می‌شود وساطت ریش‌سفیدان مجمع روحانیون مؤثر واقع می‌شود و جنجال به پا شده در کمترین زمان ممکن فروکش می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید