• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84019
+
-

روستای زیرآب‌رفته مگران3 جابه‌جا نمی‌شود

فرماندار شوش با اشاره به آخرین وضعیت روستای زیر آب رفته مگران 3 از تغییر تصمیم در جابه‌جایی این روستا خبر داد. «عدنان غزی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سیلاب خوزستان، روستای مگران 3 از توابع شاوور به طور کامل زیر آب رفت و خانه‌های زیادی در آن آسیب دیدند. 44 منزل به تعمیر نیاز دارند و 11 منزل نیز احداثی برآورد شده‌اند که باید دوباره ساخته شوند.

وی گفت: روستای مگران 3 در بستر رودخانه کرخه قرار دارد و پس از وقوع سیل و زیر آب رفتن آن تصمیم گرفته شد که جابه‌جا شود. اما به تازگی این تصمیم تغییر یافته و قرار شده است به جای جابه‌جایی روستا، احداث و تعمیرات منازل با ارتفاع‌سازی در همان موقعیت قبلی انجام شود.

غزی بیان کرد: احداث و تعمیر منازل روستای مگران 3 از طریق پرداخت وام و تسهیلات دولتی و کمک خیرین در حال انجام است. در حال حاضر تعمیر 44 واحد مسکونی آسیب‌دیده این روستا به پایان رسیده است و اهالی در منازل خود ساکن هستند.

فرماندار شوش گفت: زیرسازی منازل احداثی نیز در حال انجام است و صاحبان این منازل در حال ساخت، در حال حاضر در کانکس‌های کولردار اطراف روستا زندگی می‌کنند. این مسئول اظهار کرد: قرار است، در صورتی که اتفاقی رخ ندهد، احداث این منازل تا قبل از پایان سال جاری به اتمام برسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید