• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84016
+
-

پیشرفت دیواره ساحلی پلدختر کافی نیست

شهردار پلدختر گفت: پیشرفت فیزیکی دیواره ساحلی پلدختر برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به شهر کافی نیست. «صمد چراغی‌پور» در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: عملیات احداث دیواره ساحلی با سرعت نسبی مناسبی در حال انجام است، اما با توجه به نزدیک شدن فصل بارش‌های شدید، این میزان از پیشرفت نمی‌تواند از نفوذ سیلاب به شهر پلدختر جلوگیری کند.

وی افزود: با توجه به این‌که عمده بارندگی‌ها در اواخر زمستان و اوایل بهار به افزایش دبی رودخانه کشکان منجر می‌شود، انتظار می‌رود پیمانکار با استفاده از فرصت باقیمانده در فصل پاییز باعث انحراف آب و تکمیل عملیات احداث دیوار در نقاط آسیب‌پذیر شهر شود. چراغی‌پور گفت: بخش عمده ترافیک و گرد و خاک در سطح شهر نیز مربوط به تردد ماشین‌آلات سنگین مرتبط با عملیات احداث دیواره‌سازی است.

شهردار پلدختر ادامه داد: لاستیک گل‌آلود ماشین‌آلات و کامیون‌ها بر اثر تردد در گل ‌و لای کنار دیواره، دانشکده پرستاری و مجموعه ورزشی شهر پلدختر باعث پخش شدن گل ‌و لای در سایر مناطق شهر از جمله بخش غربی و ایجاد گرد و خاک می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری پلدختر پیشنهاد می‌کند کامیون‌هایی که مواد اجرای فونداسیون دیواره ساحلی را از بستر رودخانه برداشت می‌کنند، به جای عبور از روی پل و ایجاد ترافیک، از کنار رودخانه و انتهای کوچه‌های رسالت ۱۴ و ۱۵ تردد کنند تا از این طریق دایک حفاظتی کنار رودخانه ایجاد شود و میزان بروز گرد و خاک کاهش پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید