• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84004
+
-

جنگل‌های ایذه و مسجدسلیمان در صدر جدول آتش‌سوزی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان: آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دوبرابر شده است

جنگل‌های ایذه و مسجدسلیمان در صدر جدول آتش‌سوزی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان با اشاره به ۲ برابر شدن تعداد آتش‌سوزی‌ها در منابع طبیعی استان در مقایسه با پارسال گفت: بیشترین تعداد حریق جنگل‌های استان به شهرستان‌های ایذه و باغملک مربوط می‌شود. سرهنگ «عزیز قلاوند» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۷۵ مورد آتش‌سوزی در 3۵۶۸ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان رخ داد.

وی افزود: در مدت مشابه پارسال ۸۶ فقره آتش‌سوزی در استان رخ داد که مساحتی مشابه امسال داشت. قلاوند بیان کرد: با توجه به این‌که خوزستان پارسال درگیر خشکسالی شدید بود و امسال در پی بارش‌های مناسب پوشش گیاهی در آن رشد چشمگیری داشت، افزایش آتش‌سوزی در منابع طبیعی قابل پیش‌بینی بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: بیشترین تعداد حریق در شهرستان ایذه با ۴۵ فقره و مسجدسلیمان با ۲۹ فقره رخ داد. شهرستان‌های اندیکا، دزفول، بهبهان، لالی و هندیجان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند. قلاوند گفت: از نظر وسعت آتش‌سوزی مسجدسلیمان با ۸۲۵ هکتار در رتبه نخست و باغملک و ایذه در رتبه‌های بعد از آن قرار دارند. وی افزود: ۵۵ درصد از آتش‌سوزی‌ها در مراتع، ۱۶ درصد در جنگل‌های دست‌کاشت، ۱۹ درصد در جنگل‌ها و ۱۰ درصد در اراضی جنگلی رخ داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید