• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84000
+
-

پرداخت 60 درصد تسهیلات کشاورزی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد تسهیلات حمایتی در بخش کشاورزی روستاها پرداخت شده است. 

به گزارش فارس، اکرم نجفی در نشست با اصحاب رسانه استان که به مناسبت روز ملی عشایر برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۴۳ روستا با جمعیت بیش از 1500 خانوار در استان داریم. 

وی توضیح داد: برای اولین بار مصوبه‌ای تصویب شده است که براساس آن ساعت کاری دهیاران روستاهای دارای هزار خانوار به صورت تمام‌وقت باشد و وزارت کشور هم مکلف شده است چارت تشکیلاتی مورد نیاز را برای دهیاران تدوین کند. 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: براساس این لایحه از این پس بیمه دهیاران پاره‌وقت به صورت تمام‌وقت پرداخت می‌شود. 

نجفی با اشاره به وضعیت ساماندهی پسماندهای روستایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه پسماندهای روستایی منهای منطقه الموت به جایگاه محمدآباد منتقل می‌شود. برای منطقه الموت که امکان جابه‌جایی پسماند آن به سایت محمدآباد وجود ندارد، اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است. 

وی گفت: بر این اساس مطالعات دفن بهداشتی پسماند روستاهای منطقه الموت در سال جاری صورت می‌گیرد و سال آینده اقدامات اجرایی برای انتقال پسماند انجام می‌شود. 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: از سال ۹۶ اولین بار بود که تسهیلات حمایتی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی در نظر گرفته شد بنابراین باید نقاط ضعف احصا و برطرف می‌شد. 

نجفی با بیان این‌که جزئیات آماری طرح تسهیلات حمایتی برای اشتغال‌زایی در روستاها در اختیار اداره کل کار است، افزود: ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای اشتغال در بخش‌های مختلف روستاها پرداخت شده است که از آن جمله می‌توان به ۲۰ میلیارد تومان در بخش صنعت، ۱۱ میلیارد تومان در بخش گردشگری و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش ارتباطات اشاره کرد. 

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر ۹ طرح با ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل طرح‌های درآمدزا در روستاهای استان داریم. به گفته مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین، بیش از ۶۰ درصد تسهیلات حمایتی در بخش کشاورزی روستاها پرداخت شده است. 

نجفی گفت: ۱۰۰روستای دارای پتانسیل گردشگری در استان شناسایی شده و تفاهم‌نامه‌ای هم برای جذب سرمایه‌گذار در این روستاها منعقد شده است. وی ادامه داد:‌ روند مهاجرت از روستا به شهر متوقف شده اما آمار دقیق مربوط به مهاجرت معکوس به سرشماری ۱۴۰۰منوط شده است. 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین یادآور شد: دهیاران نمی‌توانند از اعتبارات دهیاری بر له یا علیه کاندیدای خاص استفاده کنند، اما در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش مهمی دارند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید