• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83989
+
-

تعلیق و ابطال 39 پروانه استاندارد

آیدا شاکر| همدان ـ خبرنگار: 

مدیرکل اداره استاندارد استان همدان گفت: امسال 13 پروانه استاندارد تعلیق و 26 پروانه استاندارد ابطال شده است. 

محمد مددی در نشست خبری با اشاره به جایگاه ممتاز اداره استاندارد استان در میان دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 5 مرکز دارای صلاحیت به تدوین و بازنگری استانداردهای ملی در استان همدان مشغول به کار هستند. 

طی 6 ماه نخست سال جاری در همدان 50 استاندارد ملی توسط این مراکز بررسی و بازنگری شده است از این رو مجموعه استاندارد استان همدان همواره جزو دستگاه‌های برتر در شاخص‌های عمومی بوده است. 

وی با اشاره به این‌که پروانه‌های استاندارد انقضای 3 ساله‌ دارند و برای تمدید آنها مراکز تولیدی باید کیفیت خود را حفظ کنند، گفت: در مبحث تمدید پروانه استاندارد اجباری، طی 6 ماه سال جاری 13 پروانه تعلیق و 26 پروانه استاندارد ابطال شده است. 

همچنین 12 پروانه استاندارد تمدید و 5 پروانه استاندارد نیز به صورت تشویقی برای تولیدکنندگان صادر شده است. اغلب پروانه‌های تعلیق و ابطال‌شده در حوزه تولیدکنندگان صنایع ساختمانی و صنایع غذایی هستند. 

مدیرکل اداره استاندارد استان همدان در ادامه توضیحاتی در خصوص استانداردسازی تجهیزات شهربازی استان ارائه کرد و افزود: در سال جاری از تجهیزات شهربازی استان 272 بازرسی به عمل آمده است و این تجهیزات به صورت فنی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

استان همدان با ثبت 312 وسیله بازی در سامانه تجهیزات شهربازی کشوری که 262 عدد از آنها به گواهینامه استاندارد دست پیدا کرده‌اند، در این زمینه رکورددار است و جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود. 

مددی درباره استانداردسازی تله‌کابین گنج‌نامه توضیح داد: خوشبختانه پس از 9 مرحله بازرسی سخت و دشوار و همچنین اقدامات اصلاحی در تله‌کابین گنج‌نامه، این مجموعه در پایان مرداد سال جاری موفق به اخذ تاییدیه استاندارد از اداره استاندارد استان همدان شد. 

وی از توزیع 2300 بسته ترویجی و آموزشی در مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌های استان در خصوص لزوم استفاده از کالاهای استاندارد هم‌زمان با هفته استاندارد خبر داد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید