• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83954
+
-

بهره‌برداری از ۱۰۶ طرح روستایی در قزوین

اجرای این طرح‌های عمرانی،خدماتی و کشاورزی با اعتبار 2400 میلیارد ریال برای 3500 نفر اشتغال‌زایی کرده است

۱۰۶ طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در مراسمی با حضور استاندار به طور هم‌زمان در روستاهای مختلف استان قزوین افتتاح و بهره‌برداری شد. 

به گزارش روابط عمومی استانداری، آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها که به شکل نمادین و در جریان سفر هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، به روستاهای بویین‌زهرا برگزار شد هم‌زمان با‌ افتتاح طرح‌های روستایی کشور به دستور معاون اول رئیس‌جمهوری برای حاضران به شکل ویدئوکنفرانس به نمایش درآمد. 

برای اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها 2400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال را برای 3500 نفر فراهم کرده است. 


توجه به روستاها؛ ملاک مهم ارزیابی مدیران قزوین 

در حاشیه این مراسم استاندار قزوین گفت: توجه به روستاها از حیث سرکشی و بازدید، ارائه خدمات و ارتقای آنها از این پس به عنوان یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی مدیران اجرایی استان محسوب خواهد شد. 

هدایت‌الله جمالی‌پور بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توجه خاص و ویژه‌ای به روستاها داشته باشند و برای توسعه این نقاط بیش از پیش بکوشند. وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های انجام‌شده و خدمات ارائه‌شده ازگذشته تاکنون هنوز بسیاری از روستاها با محیط مناسب برای زندگی فاصله دارند و ما باید این فاصله را از میان برداریم. 

استاندار قزوین با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های مهم دولت توسعه روستاهاست، افزود: چهره بسیاری از مناطق روستایی در حال تغییر است، اما توسعه این نقاط به شکل مطلوب فقط به واسطه اعتبارات دولتی محقق نخواهد شد، بلکه باید اهالی روستاها، خیران، سرمایه‌گذاران محلی و نخبگان بومی نیز در توسعه منطقه خود مشارکت داشته باشند. 

جمالی‌پور گفت: با گسترش خدمات دولت به روستاها شاهد توقف روند مهاجرت روستاییان به شهر و آغاز مهاجرت معکوس خواهیم بود. این روند می‌تواند احیا و توسعه نقاط روستایی را به دنبال داشته باشد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید