• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83944
+
-

سرمایه‌گذاری در روستاهای گردشگرپذیر قم

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری: روستاهای کهک و خلجستان با آب‌وهوای کوهستانی قابلیت مطلوبی برای جذب گردشگران دارند

خبر
سرمایه‌گذاری در روستاهای گردشگرپذیر قم

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: روستاهای استان در بخش گردشگری ظرفیت بالایی دارند که با تقویت آنها فرصت‌های شغلی قابل ‌توجهی برای مردم بومی ایجاد می‌شود.

«سجاد چهرگانی» در گفت‌وگو با ایرنا درکارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط ‌زیست استان افزود: دفتر امور روستایی استانداری،‌ تقویت این حوزه اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کند. وی بیان کرد: در بخش‌های کهک و خلجستان که بسیاری از نقاط آن دارای آب‌وهوای کوهستانی است، فضای خوبی برای جذب گردشگران علاقه‌مند به مشاهده زیبایی‌های طبیعت فراهم شده است. چهرگانی ادامه داد: مجتمع‌های خدماتی،‌ افزایش واحدهای بوم‌گردی و ایجاد امکانات مورد نیاز گردشگران از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند درآمد و اشتغال مناسبی برای روستاییان ایجاد کنند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت:‌ برای تسهیل دسترسی گردشگران به مناطق روستایی استان،‌ تمامی جاده‌های منتهی به روستاها آسفالت و حتی معابر اصلی داخل روستاها نیز آسفالت یا سنگفرش شده‌اند. وی بیان کرد:‌ تعریض جاده‌های قدیمی و ایجاد راه‌های جدید برای دسترسی به روستاهای استان نیز در دستور کار قرار دارد تا رفت‌وآمد گردشگران به این مناطق با سهولت بیشتری انجام شود. چهرگانی ادامه داد: از جمله اقداماتی که برای کمک به توسعه گردشگری در روستاهای استان انجام شد، انعقاد قرارداد برای 8 طرح با مبلغ ۱۸۱ میلیارد ریال است. این روند با مشارکت دفتر امور روستایی استانداری قم به ‌منظور گسترش هرچه بیشتر زیرساخت‌های گردشگری در مناطق روستایی استان دنبال می‌شود.


آموزش‌های فنی و مهارتی؛ لازمه‌ اشتغال در بخش روستایی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم نیز با بیان این‌که مطالعات درباره ایجاد اشتغال و توسعه روستاهای قم تا پایان سال انجام می‌شود، گفت: آموزش‌های فنی و مهارتی لازمه‌ اشتغال در بخش روستایی است.
«محمود نوربخش» افزود: پروژه‌های اشتغال‌زایی در بخش سلفچگان شناسایی شده‌اند و آموزش‌های فنی و مهارتی یکی از ضرورت‌ها برای رونق اشتغال‌زایی در این بخش است.

وی بیان کرد: پروژه‌های کشاورزی در محوریت قرار گرفته است، اما زمینه خوشه شدن صنایع تبدیلی و خدمات هم فراهم است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم اظهار کرد: هم‌اکنون طرح مطالعاتی ۲۵ روستای سلفچگان بررسی شده و تا پایان سال طرح مطالعاتی روستاهای دیگر قم هم انجام خواهد شد.
این مسئول اظهار کرد: مشارکت همگان باعث موفقیت تحقیقات و مطالعات خواهد شد. هدف این مطالعات شناسایی کسب و کار و ظرفیت کارآفرینی در روستاها برای رونق اشتغال است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید