• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8392
+
-

فریب سالخورده‌ها مقابل عابربانک‌ها

کوتاه از حادثه
فریب سالخورده‌ها مقابل عابربانک‌ها

مرد کلاهبردار با شناسایی افراد مسن و بازنشسته در مقابل عابربانک‌ها، سراغشان می‌رفت و به بهانه کمک به آنها دست به سرقت از حساب بانکی‌شان می‌زد. به‌گزارش همشهری، تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد با شکایت تعدادی از مالباختگان شروع شد.

بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد زمانی که آنها قصد استفاده از دستگاه عابربانک را داشته‌اند، مردی به بهانه کمک رمز کارتشان را پرسیده و پس از انجام عملیات بانکی، کارت را به آنها پس داده است اما کارتی که وی به مالباختگان پس داده بود، کارتی سوخته و شبیه کارت مالباخته بود. به این ترتیب مرد کلاهبردار با در اختیار داشتن کارت طعمه‌اش و رمز آن، راهی طلافروشی و صرافی‌ها شده و حساب آنها را خالی می‌کرد.

کارآگاهان با همکاری بانک‌ها و بازبینی دوربین‌های مداربسته موفق شدند تصویری از کلاهبردار سارق را به‌دست آورند. این تصویر در اختیار بانک‌ها قرار گرفت تا اینکه ظهر 25بهمن‌ماه مدیر یکی از بانک‌ها در خیابان کمیل با پلیس تماس گرفت و گفت مرد مشکوکی شبیه همان فردی که دست به کلاهبرداری از افراد سالخورده می‌زند، مقابل خودپرداز بانک پرسه می‌زند. با این تماس تیمی از مأموران راهی محل شدند و مرد مرموز را دستگیر کردند.

در بازرسی بدنی تعداد زیادی کارت عابربانک سوخته متعلق به بانک‌های مختلف کشف شد و این مرد به کلاهبرداری‌های سریالی اعتراف کرد. او که 40سال دارد و پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده است، از سوی مالباختگان شناسایی شد و به گفته سرهنگ حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده و شاکیان می‌توانند برای شکایت از وی به پایگاه هشتم مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید