• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 فروردین 1399
کد مطلب : 97620
+
-

کرونا و استفاده از عابربانک

مهارت
کرونا و استفاده از عابربانک

با توجه به شیوع کرونا و واگیردار بودن این ویروس و همچنین انتقال آن از روی سطوح به سایر افراد، بهتر است هنگام استفاده از وسایلی مثل عابربانک‌ها که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند مواردی را رعایت کنید.
 1-حتی‌الامکان سعی کنید جابه‌جایی‌های پولی یا خرید را با اپلیکیشن نصب شده روی گوشی تلفن همراهتان انجام دهید تا نیاز به استفاده از سیستم‌های عابربانک را به حداقل برسانید.
 2- درصورت نیاز، اگر با قصد برداشتن پول از عابربانک از منزل خارج شدید حتما با خودتان حداقل یک عدد دستکش یک‌بار مصرف به همراه ببرید.
  3-هنگام رسیدن به دستگاه عابربانک با هوشیاری کامل عمل کنید و به هیچ‌چیز دست نزنید. ابتدا در یکی از دستان دستکش یک‌بار مصرف را بپوشید و با دست دیگر کارت عابربانک را آماده کنید.
 4-کارت را با دقت و بدون تماس دست با دستگاه وارد محل کارت‌خوان دستگاه کنید و با دست دستکش‌دار از پنل دکمه‌های دستگاه برای ورود رمز و مبلغ مدنظر استفاده کنید.
 5-پس از خارج شدن کارت از دستگاه با دست بدون دستکش کارت را در جیب بگذارید و با دست دستکش‌دار پول را داخل کیف بگذارید. از تماس مستقیم با اسکناس خودداری کنید.
6- در نهایت دستکش را طوری از دست‌تان خارج کنید که هیچ جای بدنتان با قسمت رویی دستکش که در تماس‌ با دستگاه قرار گرفته است تماس پیدا نکند.
7-بلافاصله دستکش را در نخستین سطل زباله نزدیک خودتان(ترجیحا سربسته) بیندازید.
8- از هر دستکش فقط یک‌بار استفاده کنید.
 9-درصورتی‌که ضرورتی پیش آمد که از دستگاه عابربانک استفاده کنید و دستکش همراه‌تان نبود حتما دقت کنید و یک دستمال کاغذی به دور انگشتانتان بپیچید؛ طوری که انگشتان شما با پانل دکمه‌های دستگاه تماس پیدا نکند و سپس دستمال کاغذی را بلافاصله در نخستین سطل زباله نزدیک خودتان(ترجیحا سربسته) بیندازید.
 10-در طول استفاده از دستگاه و بعد از آن به‌هیچ‌وجه صورت خودتان را لمس نکنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید