• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83915
+
-

تعلل در اجرای طرح‌های بازگشایی معابر اردبیل

شهر اردبیل از حیث بی‌توجهی به بازگشایی معابر عمومی و خیابان‌های اصلی در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد. کارشناس مسائل شهری در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان این مطلب گفت: امروز شهرهای ما از مهاجرت، توسعه بی‌رویه، نامتوازن و غیراصولی و ترافیک شهری رنج می‌برد و ما نمی‌توانیم یک رویه منسجمی را ایجاد کنیم.

«میرسراج هاشمی» بیان کرد: تنها خیابان اصلی شهر اردبیل که شرق و غرب را به هم متصل کرده به محل گذر و همچنین تجمع مراکز تجاری و گردشگری تبدیل شده و کماکان بار اصلی ترافیک شهر را تحمل می‌کند. در حالی که در همان وسعت و اندازه 100 سال پیش خود بدون تغییر در گذر زمان و دست‌نخورده باقی مانده است.

هاشمی افزود: در همه کشورهای دنیا مسیرهای اصلی شهر در عین حفظ قدمت و تاریخ خود مورد بازگشایی قرار می‌گیرد و به تناسب افزایش تردد خیابان‌های جدید و گذرگاه‌های مناسبی اجرا می‌شود که این امر در شهر اردبیل نادیده گرفته شده است. این محور اصلی شهر نه‌تنها به محل تردد گردشگران تبدیل شده بلکه شاهرگ حیاتی حمل‌و‌نقل و ترافیک محسوب می‌شود و وظیفه مسئولان شهری است تا به توسعه این بخش نیز توجه کنند.

وی تاکید کرد: شهر اردبیل از لحاظ بی‌توجهی در بازگشایی معابر عمومی و خیابان‌های اصلی در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد به طوری که هر مسئول شهری در آغاز فعالیت خود بیشتر به فکر احداث مجوعه‌های گردشگری و توسعه تفرجگاه‌هاست تا مهمانان به صورت موقت و فصلی از آن استفاده کنند. در حالی که توسعه معابر و خیابان‌ها به عنوان رگ‌های اصلی شهر مورد بی‌توجهی قرار گرفته و به یک معضل لاینحل تبدیل شده است.

هاشمی عنوان کرد: مسئولان شهری ما باید همچون یک پزشک برای علاج این معضل اقدام کنند، اما این مسئولان همچون پزشکی بی‌تجربه به جای علاج گرفتگی عروق قلب، بیمار خود را به برداشتن بار اضافی توصیه می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید