• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83900
+
-

مشکلات بازارچه مرزی کیله سردشت بررسی شد

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه: این بازارچه محلی برای عرضه کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی و فرصتی برای رونق اقتصادی سردشت و آذربایجان غربی است

پیگیری
مشکلات بازارچه مرزی کیله سردشت بررسی شد

با حضور معاون اقتصادی وزیر امور خارجه مشکلات مرز کیله سردشت و روند مبادلات مرزی از این بازارچه مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش مهر، «غلامرضا انصاری» در بازدید از مرز و بازارچه کیله سردشت ضمن بررسی روند صادرات و مبادلات مرزی با شمال کشور عراق گفت: این محل عبوری برای عرضه کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی و فرصتی برای رونق اقتصادی سردشت و آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

این مسئول از بخش‌های مختلف این بازارچه از جمله محل خروج کالاهای صادراتی، محوطه‌سازی، گمرک، محوطه بارگیری و زیرساخت‌های در دست احداث آن و از محل احداث گمرک کشور عراق در ۵ کیلومتری کیله سردشت بازدید کرد.معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و هیات همراه در جلسه‌ای با حضور شماری از فعالان اقتصادی منطقه، برخی مشکلات موجود در زمینه مبادلات کالا را در این پایانه مرزی مورد بررسی قرار داد و از نزدیک در جریان روند فعالیت اقتصادی و مشکلات مرز کیله سردشت قرار گرفت.

گمرک مرز کیله سردشت هم‌اکنون متصل به سامانه جامع امور گمرکی کشور است. در این سامانه صادرکنندگان دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند از طریق اینترنت امور صادراتی خود را انجام دهند. پایین بودن هزینه حمل و نقل، ترافیک روان کامیون‌ها و نزدیکی کیله به شهرهای بزرگ شمال عراق در مقایسه با سایر گمرکات از جمله مزیت‌های این مرز و استقبال فعالان اقتصادی برای امر صادرات از آن است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید