• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83905
+
-

افزایش جمعیت گردشگران با اجرای 23 رویداد فرهنگی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ غربی برگزاری ۲۳ رویداد گردشگری در نیمه نخست امسال را عامل اصلی جذب گردشگران استان دانست. «ریتا خضرزاده» در گفت‌وگو با ایرنا، مهم‌ترین رویداد برگزارشده را دومین نمایشگاه ملی گردشگری در پارک جنگلی ارومیه عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه که ۲۸ استان مشارکت داشتند، صنایع دستی و آیین‌های بومی- محلی به اجرا درآمد که به‌شدت مورد استقبال بازدیدکنندگان اماکن کمتر شناخته‌شده کشور قرار گرفت.

وی بیان کرد: سعی بر این است که سومین نمایشگاه به صورت بین‌المللی برگزار شود، زیرا ارتباط تنگاتنگ با کشورهای هدف جذب گردشگر می‌تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند.  خضرزاده با اشاره به این‌که در حال حاضر جذب گردشگر خارجی از کشورهای عراق، جمهوری ‌آذربایجان و ترکیه وضعیت مناسبی دارد اظهار کرد: 100 ‌در‌صد ظرفیت مراکز اقامتی استان در تابستان برای گردشگران خارجی تکمیل بود.

همچنین، با آماری که از کل اقامتگاه‌های استان به دست آمده ۸۶ درصد ظرفیت مراکز اقامتی تکمیل شد.  این مسئول بیان کرد: مشکل اساسی ما در تابستان اسکان مسافران برای تکمیل بودن ظرفیت هتل‌ها به‌ویژه در شهر ارومیه بود که نشان‌دهنده کمبود زیرساخت‌هاست. استقبال گردشگران باعث دلگرمی همه عوامل دخیل در گردشگری است، اما کمبودها در بخش زیرساخت‌ها باعث نگرانی است و برای حل این مشکل از تمام طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها حمایت می‌کنیم.

خضرزاده تاکید کرد: از دیگر اقدامات سازمان برای حل مشکل کمبود واحدهای اقامتی پیگیری صدور مجوز برای ایجاد سامانه‌ای با عنوان خانه‌ مسافر است تا واحدهای اقامتی غیرمجاز ساماندهی شود و تحت نظارت قرار گیرد. از طریق این سامانه مسافر می‌تواند به‌راحتی واحد مجاز در سامانه را با قیمت تعیین‌شده انتخاب کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید