• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83894
+
-

مهار آب‌های مرزی استان اردبیل

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تکمیل پروژه‌های مهار آب‌های مرزی این استان را از برنامه‌های اولویت‌دار دولت عنوان کرد. «علی اسلامی» به ایرنا گفت: تکمیل پروژه‌های پایاب سد خداآفرین، سد عمارت، احمد بیگلو، تازه‌کند و سد سبلان در اولویت قرار گرفته و با تکمیل آنها تحول بزرگی در آبیاری مدرن استان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: به درخواست رئیس جمهوری و با موافقت مقام معظم رهبری، مجوز برداشت 8 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی که یک میلیارد دلار آن به استان اردبیل اختصاص داشت، عملیات بزرگ آبی- خاکی در استان آغاز و اجرا شد.

اسلامی گفت: 4 طرح بزرگ شبکه خداآفرین، سد عمارت، سد تازه‌کند و سد احمد بیگلو با تامین مالی از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده و هم‌اکنون از پیشرفت خوبی برخوردارند. در بین اینها بخشی از پایاب سد خداآفرین هم به بهره‌برداری رسیده است. این مسئول تاکید کرد: هم‌اکنون پروژه پایاب سد خداآفرین با هزینه‌کرد ۳۰ هزار میلیارد ریال به همت شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در حال اجراست و بر روند اجرای آن نظارت فنی دقیق شده است.

وی با بیان این‌که از ۲ هزار پروژه در استان ۱۵۰ پروژه مهم و اولویت‌دار تحت نظارت مستمر فنی و اجرایی است افزود: مدیریت نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی بر پروژه‌های عمرانی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران و مشاوران در قالب شورای فنی نظارت می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید