• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83903
+
-

حساب بانکی من هک شد

 معین‌الدین فیضی _کارمند امور مالی


   هک و سرقت حساب‌های کاربران اینترنتی بانک‌ها(فیشینگ) روزبه‌روز در حال افزایش است. مشکلی که با سرقت حدود 4میلیون تومان از حساب بانکی اینجانب پس از انتقال اینترنتی وجه با گوشی تلفن همراه(هک شده) همسرم اتفاق افتاد و در مراحل پیگیری و تماس با سایر مالباختگان به شیوه‌های تازه‌ای پی بردم که اطلاع رسانی آن خالی از فایده نیست.
    خرید شارژ ایرانسل یا خرید اینترنت برای سیم کارت ایرانسل یکی از این شیوه‌هاست که متخلفان به‌وسیله صفحات جعلی پرداخت اینترنتی، گوشی تلفن همراه را آلوده کرده و اطلاعات کارت و به‌خصوص رمز دوم را به سرقت می‌برند.
   دریافت پیامک از سرشماره‌های معتبر برخی فروشگاه‌های مجازی مانند دیوار شیوه دیگر است. در این شیوه فردی که در سایت مذکور مثلا آگهی داده، با پیامکی مبنی بر «پرداخت مبلغ هزار تومان جهت جلوگیری از حذف آگهی»، همراه با یک لینک مواجه می‌شود اما لینک مذکور به درگاه پرداخت جعلی باز می‌شود و اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم به سرقت می‌رود.
    هک تلگرام با دریافت پیام به نام برخی دوستانتان مبنی بر نیاز مبرم و درخواست واریز مبلغی به یک شماره کارت، شیوه دیگر است.
    پولشویی از طریق کارت‌های فاقد موجودی با استفاده از اطلاعات سرقت شده آن، شیوه دیگری است که پول‌های سرقتی را به این کارت‌ها واریز و بلافاصله با برداشت به کارت دیگری انتقال می‌دهند؛ واریز و برداشتی که برای پنهان کردن ردپای سارقان ممکن است مثلا از طریق 20تا 30کارت پیاپی صورت گیرد.
    سرقت حساب بانکی با استفاده از رمز دوم طی مدت 2 دقیقه و معمولا از چهارشنبه عصر تا جمعه شب یعنی زمانی اتفاق می‌افتد که دسترسی به بانک، کمتر یا اصلا میسر نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید