• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83633
+
-

سمنان؛آماده برگزاری مراسم اربعین

کمیته‌های چهارده‌گانه پیاده‌روی اربعین حسینی در استان سمنان فعال شده  است

خبر
سمنان؛آماده برگزاری مراسم اربعین

همه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان دست به دست هم داده‌اند تا مراسم اربعین را به طرز باشکوهی برگزار کنند. برگزاری دومین سوگواره اربعین در سمنان، اعزام مبلغان مذهبی به کربلا و برپایی موکب‌ها از جمله برنامه‌های این استان در اربعین حسینی است.
 رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان سمنان از برگزاری دومین سوگواره اربعین در استان خبر داد و گفت: در نخستین سوگواره ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال و از منتخبان تقدیر شد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام «علی شکری» در نشست هیات مذهبی و مجامع فرهنگی شاخص استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود با بیان این‌که هیات‌های مذهبی استان عاری از معضلات و مشکلات اجتماعی و... هستند و برخی از این هیات‌ها ظرفیت فعالیت در سطح کشور را هم دارند، اضافه کرد: باید هیات‌های مذهبی در زمینه ارتقای فعالیت‌ها به‌خصوص در تحقق گام دوم انقلاب، سبک زندگی و... فعال شوند. 

وی با بیان این‌که کارگروه بانوان، یاوران اربعین، نایب الشهید و نماز ذیل کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان سمنان تشکیل ‌شده است، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های این کارگروه‌ها ترویج فرهنگ اربعین است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با اشاره به برنامه موکب رسانه‌ای فجر این استان در مسیر راهپیمایی اربعین تاکید کرد: این موکب سال گذشته مورد استقبال خوبی قرار گرفت و حتی در سطح بین‌المللی هم شناخته شد و امسال نیز فعالیت خواهد داشت.

حجت‌الاسلام شکری از برگزاری دومین سوگواره اربعین نیز در استان سمنان خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم استقبال خوبی از این سوگواره که هدف آن ترویج فرهنگ عاشورایی و اربعین است، صورت گیرد. همچنین درباره این سوگواره باید گفت علاقه‌مندان می‌توانند فراخوان این سوگواره را در فضای مجازی پیگیری و آثارشان را به این اداره کل ارسال کنند. 
شایان ذکر است که پویش #هم‌سرنوشتیم نیز با هدف ترویج فرهنگ اربعین و سبک زندگی اسلامی از سوی روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان سمنان در زمان اربعین دنبال می‌شود. همچنین کمیته فرهنگ اربعین نسبت به اعزام عکاسان و فیلم‌برداران در بین جمعیت در زمان اربعین برای ثبت لحظات ناب و زیبا مبادرت 
کرده است. 


 اعزام ۱۰۰ مبلغ از سمنان به مراسم پیاده‌روی 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: ۱۰۰ مبلغ از سمنان برای اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی به آیین پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام می‌شوند. 
حجت‌الاسلام شکری افزود: کمیته فرهنگی و آموزشی برگزاری آیین اربعین بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و طرح‌های معنوی و ارزشی قابل توجهی برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: کمیته‌های چهارده‌گانه پیاده‌روی اربعین حسینی در استان سمنان فعال است و پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری باشکوه این آیین معنوی برنامه‌ریزی شده است. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: در بخش فرهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین ترویج ارزش‌های معنوی و اهمیت پیاده‌روی اربعین برای اقشار مردم به‌ویژه مداحان، روحانیان و قاریان قرآن یادآوری می‌شود.

حجت‌الاسلام شکری اضافه کرد: همچنین تهیه نرم‌افزارهایی با عنوان مسیریاب، کتاب‌های صوتی و مکتوب برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی در بین زائران توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: روحانیان و کمیته‌های فرهنگی اربعین حسینی در روزهای آینده برای بهره‌مندی معنوی از استان سمنان به کربلا اعزام می‌شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: حضور منسجم آحاد جامعه در این آیین فرهنگی، عبادی و مذهبی نشان از ارادت خالصانه مردم سمنان به امام حسین و ائمه اطهار(ع) است.


خدمت‌رسانی به ۴۹ هزار زائر در اربعین 

استاندار سمنان نیز با بیان این‌که اربعین فرصتی برای تجلی وحدت بین کشورهای مسلمان است، گفت: این استان به بیش از ۴۹ هزار زائر در اربعین امسال خدمت‌رسانی می‌کند.
«علیرضا آشناگر» در این نشست با بیان این‌که تغذیه ۴۳ هزار و ۱۰۰ زائر در مرز مهران، کربلا و نجف به ستاد مرکزی اربعین در استان ابلاغ‌ شده است، افزود: استان سمنان به ۴۹ هزار و ۵۰۰ زائر در اربعین امسال خدمت‌رسانی  می‌کند.

وی با بیان این‌که اربعین نمادی از تجلی وحدت بین مسلمان جهان است، بیان کرد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم و به‌کارگیری خدمات و امکانات در این راه می‌تواند این پیوند و همدلی را افزون‌تر و توطئه‌های دشمن را مبنی بر کمرنگ جلوه دادن این مراسم خنثی کند. 

استاندار با بیان این‌که اولین گام در مراسم اربعین تامین امنیت است، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان دستگاه‌ها و نهادها مسیر تردد زائران در استان سمنان و در اربعین به لحاظ امنیت مورد توجه بیشتری قرار گیرد که دستگاه‌ها تاکنون پای‌کار حضور داشتند.


صدور کالا از گمرک سمنان به عراق 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان سمنان با بیان این‌که مردم می‌توانند نذور خود را به ستاد اربعین شهرستان‌ها ارائه دهند، گفت: کالاهای مراسم اربعین از گمرک سمنان مستقیم به عراق صادر می‌شود.

«حسن اسلامی‌راد» در این نشست با بیان این‌که کالاهای مراسم اربعین از گمرک سمنان مستقیم به عراق صادر می‌شود، افزود: روال قبل به این صورت بود که نذور و کالاها ابتدا به مرز و سپس به عراق ارسال می‌شد اما امسال با تدابیر اتخاذ شده این کار به‌صورت مستقیم انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که آمار ثبت‌نامی‌ها در سامانه سماح از ۱۴ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر در استان سمنان رسید، افزود: این در حالی است ‌که سال قبل کمتر از این مقدار در مراسم حضور یافتند که شاید لغو ویزا عمده‌ترین دلایل دوبرابر شدن استقبال بوده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان سمنان با بیان این‌که در راهپیمایی اربعین حسینی، ۳۵ موکب از استان وظیفه خدمات‌رسانی به زائران در ایران و عراق را بر عهده‌ دارند، افزود: ۳۰ مورد از این موکب‌ها کار تغذیه ۴۳ هزار و ۱۰۰ زائر حسینی را انجام می‌دهند. 
اسلامی‌راد با بیان این‌که در استان و شهرستان‌ها جلسات متعددی پیرامون اربعین برگزار شده است، بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با موکب‌داران نیز انجام ‌شده است و از مشتاقان اهل بیت نیز انتظار می‌رود بدون هماهنگی اقدام به برپایی موکب نکنند و حتماً با ستاد مرکزی اربعین هماهنگ باشند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید