• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83523
+
-

گرداگرد پایتخت

تهران دارای جاذبه‌های گردشگری روستایی فراوانی است. برای گردشگری روستایی و شناخت آداب و رسوم متفاوت، لازم نیست هزینه‌های مالی سنگینی پرداخت کنید. اغلب این روستاها فقط یک ساعت با محل زندگی ما فاصله دارند. شما با وسیله حمل‌ونقل عمومی یا شخصی به راحتی می‌توانید با اقوام و آیین‌های دیگری آشنا شوید.

چلاو 

چلاو نام دهستانی در شرق تهران است و بیشتر اوقات سال در این منطقه بارندگی است. علت کثرت باران، تجمع ابرهای سیاه در دره چلاو است و همین بارندگی این ناحیه را همواره زمردین و پر درخت وجنگل نگه داشته است. 

کردان

کردان را به باغ‌ها و ویلاهایش می‌شناسند، هرچند لازم نیست حتما ویلا داشته باشیم. نخستین سایت پروازی کرج در کردان قرار گرفته و بسیاری برای پاراگلایدرسواری به کردان می‌روند. این روستا هم مثل بیشتر روستاهای توریستی تهران از داشتن رودخانه بی‌نصیب نیست.

وردیج و واریش

این روستا، به‌دلیل دامنه‌هایی که شبیه جمجمه انسان و بدن جانوران است به شهر دامنه ارواح سنگی یا آدمک‌جیان شهرت دارد. اغلب گردشگران با ورود به این روستا از عجایب آن شگفت‌زده می‌شوند. روستاهای وردیج و واریش جزء بخش کن و سولقان شهرستان تهران است.
 
افجه

روستای افجه از توابع بخش لواسانات شهرستان شمیران است که در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. دشت هویج یکی از زیباترین جاذبه‌های روستای افجه است که به زبان محلی آن را گرچال یا گهچال و یا گیاه چال می‌نامند. این دشت در ارتفاع ۲ هزار و ۴۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد .

زرین‌دشت

یکی از مناطق بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه است. چشمه آب معدنی خمده یکی از دیدنی‌ترین نقاط این روستا به‌حساب می‌آید و دومین نقطه گردشگری شهرستان فیروزکوه پس از تنگه واشی است. روستای زرین دشت دارای 4‌بخش مزداران، آتشان، دهگردان و انزاهاست.
 
آبنیک

روستایی سرسبز و خوش آب و هوا در شمال شرقی فشم است. آبنیک که در گویش محلی به آن «آب نک» یا «اونک» نیز می‌گویند به 3‌محله: بالا محله (جور سره)، پایین محله (جیر سره) و ملا محله تقسیم می‌شود. از جاذبه‌های گردشگری آبنیک می‌توان به غار بیوک آغا، دشت جانستون، پل تاریخی و امامزاده ابراهیم اشاره کرد .

این خبر را به اشتراک بگذارید