• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83472
+
-

افزایش ورود گردشگران خارجی به استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان سمنان گفت: 1٧٢٧ گردشگر خارجی و ٧٢۶ هزار گردشگر داخلی در 6 ماه نخست امسال از استان سمنان بازدید کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری دارد.

به گزارش ایسنا «مهدی جمال» در نشست هم‌اندیشی جشنواره ملی ایل سنگسری از وجود ۴٠ روستای هدف گردشگری در این استان خبر داد.
وی اظهار کرد: استان سمنان زمینه مساعدی برای توسعه گردشگری روستایی دارد.جمال با اشاره به برنامه‌ریزی استان  رای چندین برنامه و همایش گردشگری افزود: جشنواره ملی ایل سنگسری با حضور استان‌های تهران، البرز، مازندران، قزوین و قم در مهدیشهر برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره ملی ایل سنگسری از 15 تا 17 آبان در شهرستان مهدیشهر واقع در استان سمنان برگزار می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان بیان کرد: امید است رویداد ملی جشنواره ایل سنگسری نقش موثری در معرفی استان داشته باشد.

وی با تأکید بر مشارکت استان‌های همجوار در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره گفت: استان سمنان در این جشنواره میزبان تورهای ورودی از سراسر کشور خواهد بود.

جمال با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان گفت: استان سمنان با ۴٠ روستای هدف گردشگری، درصدد توسعه گردشگری این روستاهاست.

وی با اشاره به این‌که ١۵ منطقه نمونه گردشگری در استان وجود دارد و ٢۶٢ واحد تاسیسات گردشگری در استان فعال است، افزود: ضریب اشغال هتل‌ها در استان ۵۵ درصد است و آینده گردشگری استان رو به رشد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید