• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83396
+
-

ابلاغ الگوی جدید باغداری در سمنان

فرماندار: تغییر الگوی کشت متناسب با شرایط آب‌وهوایی سمنان با جدیت پیگیری می‌شود

کشاورزی
ابلاغ الگوی جدید باغداری در سمنان

باغ‌های انجیر، پسته و انگور به‌عنوان درختان متناسب با شرایط آب‌وهوایی شهرستان سمنان، جایگزین دیگر درختان می‌شوند. به گزارش ایرنا، فرماندار سمنان در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سمنان گفت: بهنگام‌سازی و اصلاح الگوی کشت بر اساس محدودیت‌های منابع آبی در دستور کار مدیران شهرستان سمنان باشد.  «سیدعباس دانایی» اظهار کرد: تغییر الگوی کشت متناسب با شرایط آب‌وهوایی سمنان با جدیت پیگیری می‌شود.


تغییر الگوی کشت

فرماندار سمنان برنامه‌‌ریزی درباره نوع کشت بر اساس شرایط منطقه‌ای مرکز استان از سوی دستگاه‌های متولی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کشاورزان و باغداران باید با انجام مطالعه و بر اساس نظر کارشناسان، تغییر الگوی کشت را در دستور کار قرار دهند. 

دانایی با اشاره به اهمیت الگوی کشت برای توسعه پایدار کشاورزی بیان کرد: اصلاح الگوی کشت و آبیاری نوین به عنوان نیاز اساسی بخش کشاورزی نیازمند فرهنگ‌سازی است. وی استفاده از آبیاری نوین برای توسعه بخش کشاورزی به‌صورت پایدار را لازم و ضروری دانست و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.


برگزاری دوره‌های آموزشی

فرماندار ادامه داد: باید دوره‌های آموزشی و توجیهی با موضوع اهمیت الگوی کشت با حضور کشاورزان و باغداران برگزار شود و دستگاه‌های متولی این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.
 
در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سمنان درباره راهکارهای ترویج توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، ارائه الگوی کشت مناسب و راهکارها و برنامه‌های اجرایی برای تطبیق ساعت کارکرد چاه‌ها با دوره کشت بحث و مقرر شد دستگاه‌های متولی دوره‌های آموزشی و توجیهی با موضوع اهمیت الگوی کشت با کشاورزان و باغداران برگزار کنند.
8۵۰۰ هکتار از وسعت شهرستان سمنان را اراضی زراعی و باغی تشکیل می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید