• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83443
+
-

23 درصد جمعیت مرکزی را روستاییان تشکیل می‌دهند

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: کل جمعیت استان یک‌ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۴۷۴ نفر است که ۲۳ درصد آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

به گزارش فارس، «حجت‌الله کاظمی» اظهار کرد: استان مرکزی در مجموع 1۶۳۸ روستا دارد که از 1۱۲۸ روستای دارای سکنه ۸۲۰ روستا دارای شورای اسلامی و ۷۹۲ روستا دارای دهیاری هستند.
وی افزود: ۶۷ خودرو مکانیزه نیمه‌سنگین با ۱۹۴ راننده و کارگر، پسماندهای روستایی را جمع‌آوری و دفن می‌کنند.

کاظمی بیان کرد: تاکنون ۱۰۴ دوره آموزشی در خصوص مسائل مالی، پسماند و اشتغال برای دهیاران برگزار شده است.
وی اظهار کرد: علی‌رغم اقدامات عمرانی و زیربنایی انجام‌شده، همچنان شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم که می‌طلبد با ایجاد اشتغال پایدار، درآمد پایدار و توانمندسازی روستاییان مانع مهاجرت روستاییان شویم.

کاظمی بیان کرد: از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار در قالب سامانه کارا در روستاها تاکنون، ۲۲۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که از این محل 1۳۵۰ طرح اجرا شده و زمینه اشتغال را برای 3۴۰۰ نفر ایجاد کرده است.
وی افزود: تاکنون چندین جشنواره و نمایشگاه برای معرفی توانمندسازی و معرفی محصولات تولیدی روستاییان و عشایر برگزار شده و تا پایان سال در شهرستان‌های استان نیز این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 کاظمی با اشاره به سرانه فضای ورزشی در روستاها گفت: تفاهم‌نامه‌ای در مورد ساخت ۱۰۰ زمین ورزشی و ایجاد چمن مصنوعی با مشارکت دهیاری‌ها منعقد شده که ۴۰ پروژه در حال آماده‌سازی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید