• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83438
+
-

همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در قم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم بیان کرد: همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم آبان‌ماه برگزار می‌شود.  به گزارش ایرنا، «ابوالفضل خاکی» با بیان این‌که برای همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم تاکنون امکان‌سنجی ۶۹ طرح به ارزش 7۱۷۰ میلیارد ریال تهیه شده است، گفت: ارزش ارزی این تعداد طرح سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده نیز ۷۹۰ میلیون یورو است.

  وی ادامه داد: در این همایش علاوه بر سفیران و وابستگان اقتصادی کشورهای گوناگون، ۳۰ نفر از کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی استان‌های مختلف نیز شرکت می‌کنند.  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم افزود: اتاق بازرگانی برای برگزاری این همایش حدود ۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اولیه را انجام داده و در کمیته‌ای که برای پیشبرد کار همایش تشکیل شده است نیز رقمی که هر دستگاه می‌تواند برای همکاری به این همایش اختصاص دهد، ۱۰۰ میلیون ریال تا ۶ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.  خاکی صنایع تبدیلی کشاورزی، نساجی، صنایع شیمیایی و الکترونیک و پنل‌های خورشیدی را از جمله ۸۰ طرح سرمایه‌گذاری پیشنهادی برای این همایش عنوان کرد که از سوی دستگاه‌های مختلف مانند شرکت شهرک‌های صنعتی، صنعت، معدن و تجارت و راه‌آهن ارائه شده است.  وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرح‌هایی را در حوزه گردشگری ارائه داده و علاوه بر آن اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز طرح‌هایی را در زمینه مناطق گردشگری معرفی کرده است. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم با تبیین مزیت‌های این سرمایه‌گذاری‌ها گفت: کسانی که به استقرار در شهرک‌های صنعتی استان علاقه‌مندند می‌توانند از مزایای تحویل ۲۰ درصد زمین در قالب اقساط ۶۰ ماهه استفاده کنند. 

خاکی با بیان این‌که سازمان شهرداری‌ها بیشترین طرح‌های معرفی‌شده به این همایش را دارد، افزود: سرمایه‌گذارانی که در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کنند 100 درصد از پرداخت عوارض شهرداری معاف می‌شوند. 
وی توضیح داد: سایر دستگاه‌های اجرایی هنوز مزایای خاصی را که بتواند در زمان غیر همایش و همایش متمایز باشد اعلام نکرده‌اند. 

این مقام مسئول با اشاره به پیش‌بینی نمایشگاهی در جوار محل برگزاری همایش در حدود ۲۰ غرفه تصریح کرد: این نمایشگاه شامل یک غرفه مدیریت، 3 غرفه سالن گفت‌وگو برای مذاکرات و همچنین ۱۵ غرفه برای دستگاه‌های اجرایی است. ۱۸۰ متر‌مربع سطح پوشش غرفه‌ها و ۵۰۰ متر‌مربع نیز فضای کل غرفه‌هاست که در مرکز معارف قرآنی دانشگاه قم قرار دارد و تاکنون ۸۰ درصد ثبت‌نام آن انجام شده است. 

خاکی با اشاره به تأکید استاندار برای پهنه‌یابی سرمایه‌گذاری استان یادآور شد: این کار به شکل کاملا دقیق و راهبردی به همت سازمان برنامه و بودجه استان انجام شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید