• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83433
+
-

امکانات تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی جوابگوی نیاز قم نیست

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: به‌صراحت اعلام می‌کنیم امکانات تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی جوابگوی شهری با عظمت قم نیست.

«حمید کریمی» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: یک‌سری تجهیزات پیشرفته و به‌روز بعد از سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ به قم برای سازمان آتش‌نشانی خریداری شد. اما اگر ما بخواهیم فقط به این تجهیزات اکتفا کنیم، با وجود پیشرفت در شهر و ساخت‌ و سازها، توان امداد و نجات را در مواقع بحران نخواهیم داشت.
وی افزود: با وجود بافت‌های فرسوده‌ در شهر قم و این‌که هر آن امکان وقوع حادثه‌ای همچون ریزش آوار در آنها وجود دارد، داشتن تجهیزات امداد و نجات یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

کریمی گفت: بارها با مسئولان در این خصوص مکاتبه کرده‌ایم و هنوز هم در حال تلاش هستیم که مسئولان را برای خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی، به‌خصوص در حوزه امداد و نجات، متقاعد کنیم تا در زمان بحران با چالش جدی مواجه نشویم.
وی ادامه داد: در بخش اطفای حریق می‌توانیم ادعا کنیم تجهیزات در اختیار سازمان آتش‌نشانی قم به حد قابل قبولی رسیده است. اما حتی در این زمینه هم دغدغه داریم، چراکه شهر هر لحظه در حال وسیع‌تر شدن است و کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و آپارتمان‌های بلندمرتبه جدید در آن ساخته می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که شهر قم از نظر موقعیت با شهرهای دیگر متفاوت است، اظهار کرد: اگر حادثه‌ای در این شهر رخ دهد، همه از ما انتظار کمک دارند. اما باید قبول کرد که آتش‌نشانان به همراه تجهیزات می‌توانند امدادرسانی لازم را داشته باشند.
کریمی ادامه داد: قم دیگر مانند قدیم نیست که خانه‌هایش کاهگلی باشد که بتوان با بیل هم به حادثه‌دیدگان زیر آوار امدادرسانی کرد. در حال حاضر، با وجود ساختمان‌های بلندمرتبه و امکاناتی که در زندگی‌ مردم به وجود آمده، ‌لازم است آتش‌نشانی قم تجهیزات به‌روز داشته باشد تا بتواند هنگام نیاز به بهترین شکل ممکن امدادرسانی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید