• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83398
+
-

تولید یک میلیون ماهی زینتی در آبیک

تولید یک میلیون ماهی زینتی در آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: در 6 ماه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در این شهرستان تولید شده است. 

بیژن لطفی در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: سالانه بیش از 5/3 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این واحدها تولید و به بازار عرضه می‌شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعال است. از این تعداد 3 واحد به صورت کارگاه‌های مستقل تولیدی و مابقی در قالب مشاغل خانگی فعالیت دارند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با بیان این‌که تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت‌هایی است که در منازل مسکونی و در قالب مشاغل خانگی نیز انجام و مجوزهای لازم صادر می‌شود، افزود: این شاخه از آبزی‌پروری با توجه به هزینه‌های پایین مورد نیاز برای راه‌اندازی، نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک برای فعالیت، می‌تواند یکی از زمینه‌های مهم اشتغال‌زایی به ویژه در مناطق روستایی باشد و زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را فراهم آورد. 

لطفی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مستعد شهرستان آبیک در زمینه پرورش ماهیان زینتی گفت: فراهم بودن شرایط مناسب فروش از جمله نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف مساعد، استفاده بهره‌برداران از آموزش‌ها و خدمات جهاد کشاورزی در خصوص تکثیر و پرورش ماهیان زینتی برای پرورش‌دهندگان ماهیان زینتی در این شهرستان بستر مناسبی فراهم کرده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید