• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83367
+
-

7 واحد تولیدی جدید در زنجان

استاندار زنجان با اشاره به این‌که 7 واحد تولیدی با 2500 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری با حضور یک مقام کشوری در پایان سال افتتاح خواهد شد، گفت: همچنین 2 واحدی که از سال‌ها پیش تعطیل بودند نیز به چرخه تولید بازمی‌گردند. 

به گزارش فارس، فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان که با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امنیت جامعه مدیون و مرهون تلاش‌های نیروی نظامی است. 

وی ادامه داد: وقتی ما از نیروی انتظامی صحبت می‌کنیم باید بگوییم چه خدماتی ارائه می‌دهد، باید تهدیدهای پیرامونی را مد نظر داشته باشیم و بدانیم که کشور ما از طرف چه کسانی و چه ظالمانی مورد تهدید است. 

استاندار زنجان با اشاره به این‌که در تعیین جایگاه نیروی انتظامی در جامعه مردم ما باید به برخی از واقعیت‌های انکارناپذیر و برخی از شاخص‌ها توجه کنند و براساس این خدمات نیروی انتظامی را رصد و بررسی کنند، افزود: در واقع براساس مشارکت همه آحاد جامعه نیروی انتظامی ایجاد شده است و بر این اساس است که موضوعی مثل اربعین، تاسوعا، عاشورا و تجمعات ملی، راهپیمایی، نماز جمعه و صدها مراسم دیگر با امنیت برگزار می‌شود. 

حقیقی در ادامه به مشارکت بیشتر مردم در حل مسائل اجتماعی تأکید کرد و گفت: این خطای بزرگی است که فکر کنیم معضل مواد مخدر را باید سپاه و نیروی انتظامی حل کند، بلکه در برخی از مسائل اجتماعی و آسیب‌هایی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بهتر است که همه آحاد جامعه مشارکت کنند. 

وی در ادامه با اشاره به شرایط استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری مدیران و مسئولان امنیتی کارهای خوبی در استان انجام شده است. ما با حضور مدیران استان به سراغ واحدهای تولیدی رفته‌ایم و تاکنون 47 ستاد رفع موانع تولید داشته‌ایم و 56 درصد جلساتی که از 4 سال قبل در باب رفع موانع تولید بوده است در 6 ماه نخست امسال برگزار شده است. 

استاندار زنجان با اشاره به این‌که به علت شرایط کشور به دنبال این هستیم که مشکلات واحدهای تولیدی هرچه سریع‌تر حل شود، ادامه داد: یکی از اولویت‌های امروز کشور در چنین شرایط اقتصادی همین موضوع است. 

حقیقی با اشاره به این‌که 7 واحد تولیدی با 2500 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری با حضور یک مقام کشوری در پایان سال افتتاح خواهد شد، افزود: همچنین 2 واحدی که از سال‌ها پیش تعطیل بودند به چرخه تولید بازمی‌گردند. 

در ادامه این جلسه معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بی‌تردید امنیتی را که امروز در کشور حاکم است مدیون جان‌فشانی نیروهای امنیتی کشور از جمله نیروی انتظامی هستیم و معتقدیم همه برنامه‌ریزی‌ها در سایه امنیت تحقق یافته و به مرحله اجرایی رسیده است. 

معصومه ابتکار از زنجان به ‌عنوان یکی از استان‌هایی یاد کرد که در زمینه‌های مختلف توانسته است به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد و ادامه داد: خوشبختانه یکی از مهم‌ترین دستورهای امروز جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، موضوع سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان زنجان بود که به تصویب رسید و این خود می‌تواند زمینه‌ساز تحقق توفیقات زیاد در این زمینه باشد. 

وی با یادآوری این‌که تا به امروز در ۱۲ استان شاهد تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده بوده‌ایم، تصریح کرد: تاریخ گواه این مهم است که موضوع زنان و خانواده از بدو شکل‌گیری انقلاب اسلامی مورد تأکید بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بوده است. این موضوع امروز نیز مورد تأکید دولت تدبیر و امید است و تلاش می‌کنیم این موضوع را با سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده جامه عمل بپوشانیم. 

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با تأکید بر این‌که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان زنجان حتما باید مبتنی بر شرایط بوده و عدالت جنسیتی در اولویت همه این موارد که برگرفته از نگاه دینی ماست، باشد، افزود: امروز باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که همه آحاد جامعه بتوانند به آنچه خداوند به عنوان تعالی مادی و معنوی در درون انسان‌ها قرار داده است دست یابند. همه اینها در گرو این است که حکمرانی بتواند عملکرد موفقی در این زمینه داشته باشد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید