• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83283
+
-

ورود اپلیکیشن‌ها برای مدیریت حمل و نقل یزد

ورود اپلیکیشن‌ها برای مدیریت حمل و نقل یزد

 سارا گلابگیریان _  یزد - خبرنگار

پرداخت هزینه‌های حمل و نقل عمومی در شهر یزد چندسال است با کارت‌های هوشمند انجام می‌شود؛ کارت‌هایی که قرار بود در پرداخت هزینه‌های سایر خدمات شهری هم کاربرد پیدا کند. اما امروز از اپلیکیشن‌هایی خبر می‌رسد که قرار است به جای کارت‌ها، این کارکرد را داشته باشند.

توقف توزیع کارت شهروندی برای استفاده از اتوبوس‌های شهری در هفته گذشته در شهر نگرانی‌هایی را بین شهروندان ایجاد کرد، زیرا افرادی که قصد استفاده بدون کارت از اتوبوس را داشتند باید هزینه 2 برابری پرداخت می‌کردند. این گلایه‌ها به شهرداری و شورای شهر منتقل و به دنبال آن 15 هزار کارت جدید وارد چرخه حمل ‌و‌ نقل عمومی شد، اما اعضای شورای شهر یزد عقیده دارند که باید به جای کارت‌ها به سراغ اپلیکیشن‌هایی برویم که هزینه‌ای در بر ندارند.
طرح بلیت‌های کیو.آر کد طرحی است که اعضای شورای شهر برای مدیریت حمل و نقل شهر و تسهیل در ارائه خدمات مصوب کرده‌اند و قرار است از 2 ماه آینده اجرایی شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد می‌گوید: پروژه کارت هوشمند شهروندی 2 سال است در یزد اجرا شده است. اما با پیش‌بینی این‌که هزینه تمام‌شده کارت‌ها بیشتر خواهد شد و احتمال تعلل در ارائه خدمات از سوی شرکت پیمانکار نیز وجود دارد، طرح بلیت‌های کیو.آر کد قرار است جایگزین کارت‌های هوشمند شهروندی شود. حمیدرضا قمی اظهار می‌کند: مردم با موبایل هوشمند می‌توانند کیو.آر کد بگیرند تا هزینه بلیت با نرخ واقعی و شفاف‌‌شده و به دور از هر گونه سوءاستفاده پرداخت شود.
وی با بیان این‌که کارت‌های هوشمند تا زمان اجرای کارت‌های کیو.آر کد کاربرد دارند، می‌افزاید: از دیگر اقدامات در دست انجام در حوزه حمل و نقل، اپ موبایل است تا مردم بتوانند اتوبوس را در طول مسیر ردیابی کنند و بر اساس آن در ایستگاه حضور یابند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید