• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83228
+
-

در حاشیه سیاست

  الگوی دامپروری رفیق‌دوست
محسن رفیق‌دوست، رئیس سابق بنیاد مستضعفین گفته است بعد از دوران بازنشستگی از سپاه تمایل دارد با همراهی جمعی از دوستان و یاران قدیمی، مدل اقتصادی را در حوزه کشاورزی و دامپروری به اجرا دربیاورد. او در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: با استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهای فضای مجازی، مردم علاقه‌مند را شناسایی و آنان را به مشارکت در این کار ترغیب خواهد کرد. رفیق‌دوست که با خودروی معروف بلیزرش امام(ره) را از فرودگاه مهرآباد به بهشت زهرا(س) منتقل کرده بود، گفته است: قبل از انقلاب بنز سوار می‌شدم حالا هم لکسوس شاسی‌بلند که به درد تردد در فاصله‌های طولانی رفت‌وآمد می‌خورد، سوار می‌شوم.

  واگذاری 45هکتار زمین، خارج از ضابطه
احمد توکلی، رئیس هیأت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه از تخلف در واگذاری اراضی کشاورزی منطقه نیاوران قزوین به 2مأمور وزارت اطلاعات پرده برداشت. به گزارش خبرآنلاین، توکلی نوشته است: اداره راه و شهرسازی قزوین در سال۹۱، بخشی از اراضی کشت دیم نیاوران قزوین به مساحت ۴۵هکتار را به طرح گردشگری اختصاص می‌دهد. این اداره در اقدامی خلاف قانون به جای اینکه آگهی مزایده را در روزنامه محلی قزوین منتشر کند، در یک روزنامه محلی اهواز منتشر می‌کند و 2نفر از مأموران وزارت اطلاعات قزوین متقاضی خرید می‌‌شوند و این زمین‌ها به ایشان واگذار می‌شود. دریافت‌کنندگان اراضی پس از تحویل‌گرفتن آن، علاوه بر توسعه اراضی به دو برابر میزان موضوع قرارداد و تصرف اراضی همجوار، اقدام به تفکیک غیرقانونی آن و تبدیل به بیش از ۲۰۰قطعه کرده و برای ویلاسازی در اختیار افراد مختلف قرار داده‌‌اند.

  سیاست‌بازی، اعتبار روحانیت را کاسته است
مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته است سیاست‌بازی باعث شده که روحانیت اعتبار خود را تاحدودی بین مردم از دست بدهد: «مسئله‌ای که تا امروز کار ما را خراب کرده است، پیوند خوردن به سیاست‌بازی است نه به سیاست. وقتی امام برای نخستین‌بار در سال۴۲ دستگیر شدند و رژیم شاه امام را در قیطریه در حصر قرار داده بود، پاکروان، رئیس ساواک پیش امام می‌رود و به امام می‌گوید آقا، سیاست پدرسوخته‌بازی است، شما این پدرسوخته‌بازی را برای ما بگذارید، ‌شأن شما بالاتر از این حرف‌هاست، امام در پاسخ به پاکروان می‌گویند بله آن سیاستی که پدرسوخته‌بازی است برای شما باشد، اما ما سیاستی را که پدرسوخته‌بازی نیست قبول داریم.» به گفته مسیح مهاجری «سیاستی که پدرسوخته‌بازی باشد، فریب باشد، برای پر کردن جیب باشد، برای به کرسی‌رساندن دوست و فامیل باشد، خلاف شایسته‌سالاری باشد و در یک کلمه سیاست نه، بلکه سیاست‌بازی باشد؛ بله، ما هم مخالفیم. مخالفیم اگر روحانیت به سیاست‌بازی پیوند بخورد که متأسفانه یک جاهایی خورده است و این خطرناک است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید