• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83167
+
-

صلاحیت شهردار منتخب فردیس احراز نشد

رئیس شورای شهر فردیس گفت: صلاحیت شهردار منتخب فردیس از‌سوی وزارت کشور احراز نشد.
«سیدحسن افتخاریان» در گفت‌وگو با مهر در خصوص خبر رد صلاحیت گزینه منتخب شورای شهر فردیس برای کرسی شهرداری این شهر از سوی وزارت کشور، اظهار کرد:‌ نامه‌ای از وزارت کشور به شورای شهر فردیس مبنی بر این‌که «مهدی فاطمی» منتخب اعضای شورا شرایط احراز صلاحیت بر‌ای این سمت را ندارد، به شورای شهر فردیس ارسال شد.
وی در ادامه گفت: در نامه وزارت کشور دلیل عدم تایید صلاحیت مهدی فاطمی ذکر نشده و در متن نامه تنها درج شده است که وی فاقد شرایط احراز است.
رئیس شورای شهر فردیس در مورد این‌که چه دلیلی می‌تواند موجب عدم تایید صلاحیت فاطمی توسط وزارت کشور به عنوان شهردار فردیس شده باشد، گفت: این مهم ممکن است به دلیل رزومه کاری وی باشد؛ چون باید 7 سال سابقه فعالیت در رده‌های میانی و یا حضور در سطوح ارشد مدیریتی را داشته باشد.

وی در بخش دیگری در خصوص این‌که برنامه شورای شهر فردیس برای معرفی دیگر گزینه‌ها چیست، توضیح داد: به‌یقین در یک جلسه فوق‌العاده به این موضوع خواهیم پرداخت. 
افتخاریان‌ در خصوص لیست احتمالی کاندیداهای بعدی کرسی شهردار فردیس گفت: چندین نفر برای این سمت اعلام آمادگی کرده‌اند، به گونه‌ای که در مرحله انتخابی در دور اول ۶۰ رزومه به شورای شهر واصل شده بود؛ در دور دوم این‌ تعداد به ۲۴ نفر کاهش یافت و ۵ نفر نیز به دور سوم راه یافتند که در نهایت 2 کاندیدای منتخب داشتیم و مهدی فاطمی به عنوان گزینه نهایی به وزارت کشور معرفی شد.
وی در مورد این‌که آیا برنامه‌ای برای بررسی رزومه کاندیداهای جدید برای کرسی شهرداری فردیس نیز مدنظر دارید، گفت: اگر فرد یا افرادی شرایط احراز این‌ سمت را داشته باشد، می‌تواند برنامه‌های خود را به شورای شهر ارائه کند.
رئیس شورای شهر فردیس بیان کرد: اعضای شورای شهر نیز اگر به این تصمیم برسند که گزینه‌ای جدید را برای سکانداری شهرداری فردیس معرفی کنند، به‌یقین از این ‌حق خود استفاده خواهند کرد.
وی در مورد این‌که چقدر زمان نیاز است تا شورای شهر فردیس گزینه بعدی برای عهده‌دار شدن‌ سمت شهرداری این شهر را انتخاب کند، افزود: بستگی به تصمیمات جمعی اعضای شورای شهر دارد که چقدر برای این قضیه زمان نیاز داشته باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید