• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83036
+
-

اختصاص حقابه قزل‌اوزن در مرحله نهایی

در استان
اختصاص حقابه قزل‌اوزن در مرحله نهایی

حقابه قزل‌اوزن یکی از مطالبه‌های اصلی مردم اردبیل و اختصاص آن در مرحله نهایی است. به گزارش ایرنا، نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با بیان این مطلب اظهار کرد: ۵۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه قزل‌اوزن برای تامین نیاز شهرستان‌های اردبیل، کوثر و خلخال اختصاص داده می‌شود که با این اقدام بسیاری از مشکلات آب این شهرستان‌ها برطرف خواهد شد. 

«صدیف بدری» درباره حقابه رودخانه ارس گفت: ۲۲۰ میلیون متر مکعب برای استان اردبیل از حقابه رود ارس در نظر گرفته شده که باید مورد بازنگری قرار گیرد و سهم استان افزایش یابد. بدری با اشاره به کمبود آب در استان عنوان کرد: کمبود بارش در استان و مصرف بی‌رویه نیز سبب کاهش آب شده و باید راهکار مناسبی برای برطرف شدن این مشکل ارائه شود. در بخش کشاورزی تغییر الگوی کشت و در بخش آب آشامیدنی هم اصلاح بهینه مصرف آب بهترین راهکار است. 

این مسئول یکی از راهکارهای مهم در اجرای طرح‌های مهم و کلیدی آبیاری بارانی را استفاده از ایده‌ها و خلاقیت‌ها و روش کار استان‌های موفق دانست و گفت: اجرای طرح‌های مهم آب و خاک در استان‌ها باید با جدیت و همت مضاعف مسئولان پیگیری شود و با توجه به این‌که فصل کار در برخی استان‌ها محدود است فاز مطالعاتی طرح‌ها در زمان کمتر و دقت بیشتر به پایان برسد. 

وی تاکید کرد: سهم استان اردبیل در آبیاری مدرن بسیار اندک است و با بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین علاوه بر افزایش راندمان تولید شاهد آبیاری مدرن ۳۲ هزار هکتار اراضی در منطقه خواهیم بود. 
بدری درباره احداث شبکه فاضلاب اردبیل و نمین افزود: 1۶۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بانک‌های عامل برای احداث فاضلاب اردبیل و نمین اختصاص داده شده است. 

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعدادی از روستاهای این استان از راه و آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند، افزود: این امر نیازمند توجه ویژه مجلس و دولت است. نبود راه و آب سالم است که تلاش می‌شود با توزیع قیر رایگان بخشی از مشکلات راه و با احداث مجتمع آب‌رسانی بخشی از مشکلات آب روستاها برطرف شود. برای احداث و بازسازی راه‌های روستایی اقدامات خوبی صورت نگرفته و باید این خواسته جزو مطالبات مردم در سفر رئیس‌جمهوری به استان مطرح شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید