• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83034
+
-

تقویت بوم‌گردی در روستاهای اردبیل

در استان
تقویت بوم‌گردی در روستاهای اردبیل

روستاهای برخی شهرستان‌های استان اردبیل دارای استعداد بوم‌گردی است و باید از این زمینه با هدف رونق گردشگری اقدامات اجرایی انجام شود. به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات بوم‌گردی با اجرای بافت باارزش روستایی در عنبران علیا انجام گرفته و برای روستای موییل نیز در حال برنامه‌ریزی است.

«اکبر بهنامجو» با اشاره به این‌که روستاهایی در شهرستان‌های گرمی، خلخال و سرعین وجود دارد که دارای استعداد تبدیل شدن به منطقه هدف گردشگری و بوم‌گردی است، عنوان کرد: در حال حاضر مسافران زیادی وارد استان می‌شوند و اجرای طرح بوم‌گردی با حفظ بافت سنتی تاثیر بسزایی بر رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت. 

بهنامجو ادامه داد: تخصیص اعتبارات ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض به روستاییان برای طراحی و اجرای واحدهای مسکونی و همچنین بهسازی این واحدها موجب سرعت‌بخشی در اجرای این طرح می‌شود.  وی با اشاره به قابلیت‌های استان در زمینه بوم‌گردی، توسعه این بخش را در احیای گردشگری زمستانی نیز موثر دانست. 

استاندار همچنین به ابلاغ قیر رایگان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به استان اشاره کرد و خواستار تخصیص ۱۰۰ درصد این سهمیه در سال جاری شد. وی با اشاره به اقدامات حمایتی برای تامین و نوسازی منازل مسکونی زنان سرپرست خانوار روستایی گفت: تعداد ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در روستاهای استان شناسایی شده‌اند که ۵۰ نفر توسط بنیاد مسکن و بقیه توسط بهزیستی و سایر نهادها مورد حمایت قرار می‌گیرند تا صاحب خانه بادوام شوند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید