• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83029
+
-

پای متخصصان به معادن آذربایجان‌غربی باز می‌شود

استاندار: با ورود  افراد متخصص می‌توان آسیب به منابع طبیعی و محیط ‌زیست را کم کرد

استاندار آذربایجان‌غربی بر واگذاری معادن این استان به افراد متخصص و دارای صلاحیت تاکید کرد و گفت: این موضوع  باید در اولویت کاری مسئولان مرتبط قرار گیرد.  به گزارش مهر، «محمدمهدی شهریاری» بیان کرد: انتخاب افراد دارای تخصص در حوزه معدن باعث می‌شود مشکلات موجود در بهره‌برداری از معادن کمتر شود.

وی ادامه داد: همچنین، در صورت فعالیت افراد متخصص در معادن، آسیب کمتری به منابع طبیعی و محیط ‌زیست وارد می‌شود. رفع برخی مشکلات در این حوزه نیازمند اعتبارات چندانی نبوده و تنها با تدابیر مدیریتی و واگذاری اختیارات به استان‌ها این امر قابل پیگیری است. شهریاری گفت: مسئولان در سریع‌ترین زمان ممکن به فعال‌سازی طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس اقدام کنند.

گفتنی است، بخش معدن و صنایع پایین‌دستی آن محور توسعه آذربایجان ‌غربی به شمار می‌رود، ولی معادن سنگ این استان با مشکلات عدیده‌ای چون خام‌فروشی و نبود بازار مواجه است. اعطای تسهیلات با بهره بانکی پایین به عنوان سرمایه در گردش و همچنین نوسازی ماشین‌آلات معدنی برای بهبود عملکرد معادن آن ضروری است.

آذربایجان ‌غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است، اما هنوز تا بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد. محدوده آذربایجان ‌غربی تحت پوشش 3 زون از زون‌های بیست‌گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل اشنویه - خوی، مریوان - مهاباد و شاهین‌دژ - ماهنشان قرار گرفته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید