• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82927
+
-

درآمدهای پایدار، نیازمند همکاری کلانشهرها

درآمدهای پایدار، نیازمند همکاری کلانشهرها

سی و پنجمین نشست کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با حضور شهردار تهران، معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور، معاونان شهرسازی و معماری 18کلانشهر کشور، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران و مدیران این حوزه برگزار شد. در این نشست مسائل کلانشهرهای ایران مطرح و مورد تعامل و هم‌اندیشی شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
به گزارش همشهری، شهردار تهران در این نشست گفت: «ایده‌آل شهرداری این است که با عوارض و درآمدهای پایدار شهر را اداره کند. اما با این نقطه فاصله داریم و گرچه وابستگی به ساخت‌وساز مانع تحقق این هدف در کوتاه‌مدت است، ولی حتی اگر سالی چند درصد به هدف نزدیک شویم باید به سمت آن حرکت کنیم تا بتوانیم کیفیت زندگی را در شهر افزایش دهیم.» به گفته پیروز حناچی، یکی از عارضه‌های اصلی کلانشهرها این است که 95درصد سرمایه‌گذاری در 5درصد مساحت اطراف کلانشهرها انجام می‌شود.
او سپس به موضوع لایحه منابع پایدار و ارزش افزوده در شهرداری‌ها پرداخت و گفت: «از دوره وزارت شهرسازی روی این موضوع کار کردم و اکنون به جای خوبی رسیده و چند بند این لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، تقاضا می‌کنم سایر کلانشهرها هم نماینده‌های خودشان را در این حوزه، فعال و توجیه کنند، چون فرصتی برای حوزه مدیریت شهری است و اگر به نتیجه برسد قدم بزرگی برای ایجاد منابع پایدار خواهد بود.» به‌نظر حناچی اینها نقشه راه و ضمانت اجرای فعالیت‌های کلانشهرها در حوزه شهری است. شهردار پایتخت با بیان اینکه فضای خوبی در دولت فراهم شده، گفت: «ما در این مجلس به لایحه جدید نمی‌رسیم ولی از ظرفیت دولت برای انجام مأموریت‌هایی که در حوزه مدیریت شهری است، استفاده زیادی می‌شود کرد.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید