• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82925
+
-

هفته عجیب رابرت

یک اکران، یک نطق یک شکایت

دریچه
هفته عجیب رابرت


آرش نهاوندی ـ مترجم

 رابرت دنیرو بازیگر برنده جایزه اسکار این روزها در صدر اخبار است. در هفته گذشته نمایش اولیه فیلم مرد ایرلندی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و با بازی او، آل پاچینو و جوپشی در جشنواره فیلم نیویورک به مهم‌ترین خبر سینمایی روز تبدیل شد. سپس اخباری درباره به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین برای جوان‌تر نشان دادن چهره دنیرو و سایر بازیگران اصلی این فیلم سر و صدا کرد. اما این همه ماجرا نیست چون دنیرو از زمان مشخص شدن نتایج انتخابات سال2016 آمریکا و اعلام پیروزی دونالد ترامپ همواره از منتقدین سرسخت او بوده و بارها در مناسبت‌های مختلف علیه ترامپ سخنان تندی بیان کرده است و این بار هم پس از نمایش فیلم مرد ایرلندی و در آستانه آغاز تلاش دمکرات‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا ساکت نماند و در اظهاراتی از استیضاح ترامپ حمایت کرد و گفت: امیدوارم او استیضاح شود. او فرد سطح پایینی است و تمامی افرادی را که در اطرافش قرار دارند فاسد می‌کند.
در یکی دو روز اخیر اما خبر عجیبی توجه‌ها را به سمت آقای بازیگر جلب کرد.
رابرت دنیرو از سوی یکی از کارکنان سابق خود متهم به رفتار نامناسب و تبعیض جنسیتی در محل کار شده است. ظاهرا گراهام چیس رابینسون کارمند سابق رابرت دنیرو دادخواستی علیه او تنظیم کرده و به دادگاه ارائه داده است. او در این دادخواست درخواست 12میلیون دلار خسارت از رابرت دنیرو به‌دلیل ایجاد شرایطی نامناسب برای زنان در محیط کار خود داده است. گراهام که اکنون 37سال دارد، در شرکت تولید فیلم هالیوود لجندز (متعلق به رابرت دنیرو) کار خود را در سال2008 به‌عنوان دستیار اجرایی آغاز کرد. گراهام در این‌باره گفته: پس از آنکه به معاونت تولید و امور مالی ارتقا پیداکردم مرا مجبور به استعفا کردند.
او می‌گوید به‌رغم مقام بالایی که داشتم رابرت دنیرو با من به‌صورت تحقیرآمیز و به مانند فردی دون‌پایه برخورد می‌کرد. او از من می‌خواست کارهایی را انجام دهم که عمدتا زنان در زمان نظافت و مرتب کردن خانه‌های خود انجام می‌دهند. او از من می‌خواست کارتن‌های اسناد شرکت را جابه‌جا و میز کارش را مرتب کنم. رابینسون در دادخواست خود به این مسئله اشاره کرده که رابرت دنیرو از نظر اخلاقی رفتار نامناسب و نامتعارفی داشته و جملات و کلمات نامناسب و بعضا توهین‌آمیزی علیه او به‌کار برده است. او همچنین در دادخواست خود آورده است: رابرت دنیرو در اغلب مواقع واژه‌های زن‌ستیزانه‌ای را درباره من به‌ کار می‌برد.
این در حالی است که چند‌ ماه قبل دنیرو از طرف شرکت خود دادخواستی علیه این کارمند تنظیم کرده بود و در این دادخواست درخواست 3میلیون دلار غرامت از گراهام چیس رابینسون به اتهام اختلاس و دزدی و حیف و میل اموال شرکت به دادگاه ارائه داده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید