• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82923
+
-

باشو، امیرو و عمو سیبیلو

سینما شنبه
باشو، امیرو و عمو سیبیلو


مسعود میر ـ روزنامه‌نگار

هر چقدر هم که سن جشنواره کودک بالا برود و مبالغی که در‌ آن هزینه می‌شود رشد کند باز هم در حوزه سینمای کودک ما دلخوشیم به گذشته. مصداق این ادعا همین‌که از امروز و به مناسبت فرارسیدن هفته کودک قرار است در موزه سینما فیلم‌هایی به‌نمایش درآیند که محصول روزهای شکوفایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده ‌است. تولیدات سینمایی کانون، گویی هنوز هم مهم‌ترین دستاوردهای سینمای کودک کشور هستند و البته افسوس که سال‌ها‌ست کانون دیگر اثری درخور تولید نکرده‌است.
فارغ از وضعیت اسفناک تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری در این سال‌ها و البته دست خالی سینمای کودک، باید دلخوش بود به مرور همان برگ‌های برنده اما تکراری در سینمای کودک و اینگونه است که موزه سینما از امروز ساعت 18 تا آخر هفته هر روز یکی از تولیدات سینمایی کانون را برای مشتاقان به‌ نمایش می‌گذارد. این برنامه از امروز با نمایش باشو غریبه کوچک استاد بهرام بیضایی آغاز می‌شود و اینگونه ادامه می‌یابد: دونده (یکشنبه 14مهرماه)، خمره (دوشنبه 15مهرماه)، سازدهنی (سه‌شنبه 16مهرماه)، رهایی (چهارشنبه 17مهرماه)، عمو سیبیلو(چهارشنبه 17مهرماه)، مسافر(پنجشنبه 18مهرماه).
اگر دوست داشتید می‌توانید در ضیافت این هفته باشو، امیرو و عمو سیبیلو در موزه سینما شرکت کنید.


ابراهیم مست عشق شد
بعد از رونمایی از چهره شهاب حسینی با سری تراشیده که ظاهرا مرتبط با ایفای نقش او در فیلم مست عشق و در نقش شمس تبریزی است حالا صف بازیگران این اثر سینمایی حسن فتحی در حال تکمیل شدن است. پارسا پیروزفر قرار است نقش حضرت مولانا را ایفا کند و اخیرا یک بازیگر نه چندان قدر هم به این فیلم پیوسته است. حسام منظور که اخیرا در سریال‌های بانوی عمارت و برادرجان به چشم تماشاگران تلویزیونی آمده قرار است در کنار شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل دوربین برود. در یکی دو روز گذشته هم خبر حضور نخستین بازیگر ترکیه‌ای «مست عشق» به‌نام ابراهیم چلیکول منتشر شده است. پیش‌تر فرهاد توحیدی؛ یکی از نویسندگان فیلمنامه مست عشق اعلام کرده بود که قرار است نقش مولانا به یکی از بازیگران ترک سپرده شود که این موضوع منتفی شد. مست عشق البته در کنار خبرهای پیش‌تولیدش هنوز درگیر کش و قوس‌های مرتبط با فتوای مراجع درباره ممنوعیت ساخت فیلمی با محوریت زندگی شمس و مولانا است که اخیرا با موضع وزیر ارشاد تا حدودی مرتفع شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید