• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82897
+
-

بررسی طرح جامع شهر اراک

اعضای شورای شهر اراک از ابلاغ و اجرایی نشدن طرح جامع شهر اراک انتقاد کردند. به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر اراک در جلسه این شورا گفت: بررسی طرح جامع اراک در دستور کار قرار گرفته و به آن رسیدگی خواهد شد. «محمدحسین فدایی» با اشاره به این‌که پس از تصویب طرح جامع اراک توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور این مصوبه در تاریخ 28 مرداد در روزنامه رسمی کشور درج و در واقع ابلاغ و لازم‌الاجرا شده است، افزود: این طرح با گذشت چند هفته از درج در روزنامه رسمی باید اجرایی می‌شد ولی هنوز ساکنان پروژه 58 متری موفق به اخذ پروانه ساخت نشده اند. 

وی بیان کرد: مسئولان مدیریت شهری اذعان دارند که هنوز نقشه جامع شهر اراک به شهرداری ابلاغ نشده است، به همین دلیل مقرر شد پیگیری لازم برای ابلاغ نقشه انجام شود، اما لازم است با توجه به درج مصوبه در روزنامه رسمی کشور، طرح اجرا و پروانه‌های ساخت صادر شود. «سعید نادری» دیگر عضو شورای شهر در این جلسه در مورد طرح جامع شهر اراک اظهار کرد: طرح جامع در روزنامه رسمی کشور درج و منتشر شده، اما هنوز ضوابط آن ابلاغ نشده است و تا زمانی که ضوابط ابلاغ نشود، برای شهرداری لازم‌الاجرا نخواهد بود.

 وی افزود: باید پروانه ساخت طبق ضوابط طرح جامع جدید صادر شود، اما ضوابطی هنوز توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی ابلاغ نشده است، پس امکان صدور پروانه وجود ندارد. طرح 24 متری به عنوان جایگزین پروژه 58 متری در کمیسیون زیربنایی استان تصویب و برای تصویب نهایی به شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان ارجاع می‌شود تا پس از آن در شورای عالی شهرسازی مطرح شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید