• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82885
+
-

رتبه نخست قم در ‌مناسب‌سازی معابر ‌

مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به تلاش دستگاه‌های متولی مناسب‌سازی در شهر قم گفت: استان قم رتبه نخست مناسب‌سازی در کشور را کسب کرده است. به گزارش تسنیم «محسن صادقی امینی» در جلسه شورای هماهنگی مناسب‌سازی استان افزود: شورای هماهنگی مناسب‌سازی باید در استان قم جلسات منظمی داشته باشد که البته این جلسات هم با پشتوانه فنی همراه باشند. 

وی با تأکید بر این‌که در پروانه‌های ساختمانی رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی در ساخت‌وساز برای معلولان اجباری شده است، ادامه داد: 57 مورد رفع تجاوز در پیاده‌راه گزارش شده که در این زمینه نیاز به قاطعیت کمیسیون ماده 100 داریم. مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به این‌که شهرداران مناطق باید تخلفات در زمینه مناسب‌سازی برای معلولان را به کمیسیون‌های ماده 100 ارجاع دهند، گفت: سال گذشته در جریان تصویب بودجه سال 98 شهرداری قم پیشنهاد 200 میلیون برای هر منطقه برای مناسب‌سازی را داشتیم که به 20 میلیون کاهش پیدا کرد، اما به عنوان یک ردیف بودجه برای نخستین بار تصویب شد.

صادقی به نقش تشکل‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: قرار بود تشکل‌ها مناسب‌سازی سطح مناطق را رصد کنند، اما تاکنون هیچ گزارشی دریافت نکرده‌ایم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به این‌که رعایت ضوابط مناسب‌سازی در ساخت‌وسازها یک الزام است، اظهار کرد: اگر در برخی ساختمان‌ها این موضوع رعایت نمی‌شود، ممکن است عمدی باشد.

«محسن بهشتی» معتقد است دبیرخانه شورای هماهنگی مناسب‌سازی در استان قم باید جلسات را به صورت منظم برگزار کند تا موارد به‌موقع بررسی شوند.


احداث پل‌های عابرپیاده با آسانسور 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم هم در این جلسه گفت: شهرداری 15 میلیارد ریال در سال جاری برای ساخت پل عابرپیاده با آسانسور پیش‌بینی کرده است.

به گفته «علی نیک» برای پل‌هایی که قبلاً ساخته ‌شده هم نصب آسانسور در جریان است که یک پل در بلوار عمار یاسر به عنوان پایلوت در این زمینه کار می‌شود.
وی با اشاره به مشکل موتورسیکلت‌ها افزود: 6 نقطه اطراف حرم مطهر برای پارک موتورسیکلت ایجاد شده اما استقبالی از این موضوع نمی‌شود و اکثراً موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو پارک می‌شوند که عبور ویلچر در چنین شرایطی سخت است.
وی معتقد است در این زمینه علاوه بر اقدامات فنی و قانونی باید فرهنگ‌سازی هم در دستور کار قرار بگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید