• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82889
+
-

ساخت شهرک‌های صنعتی استان اعتبار می‌خواهد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و ساخت تاسیسات شهرک‌های صنعتی این استان هزینه شود.  به گزارش تسنیم «مصطفی آمره» با اشاره به فعالیت در حوزه زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی اظهار کرد: در بخش زیرساخت‌ها امسال پروژه‌های خوبی را در دستور کار داریم. تکمیل پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه‌های خمین و دلیجان و پروژه سیستم اتصال پساب صنعتی مامونیه امسال به بهره‌برداری می‌رسند. 

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از 2 هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های استان اضافه می‌شود. آغاز عملیات اجرایی احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب مامونیه را نیز در دست اجرا داریم که قرارداد آن در حال انعقاد است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی نواحی صنعتی سمقاور و خنجین از دیگر پروژه‌های این شرکت است. تملک زمین برای اجرای آنها در حال انجام است.  وی ادامه داد: عملیات زیرسازی آسفالت زمین‌های طرح توسعه‌ شهرک‌های صنعتی مامونیه، خیرآباد، محلات، نوبران و پرندک که مجموعا حدود 250 میلیارد ریال می‌شود هم در دستور کار قرار دارد. 

بخشی از پروژه اجرا شده و ادامه آن نیز توسط پیمانکار در حال انجام است. آمره تصریح کرد: عملیات اجرای خط انتقال آب شهرک صنعتی ایبک‌آباد از دیگر پروژه‌هایی است که قرارداد آن منعقد شده است. قرارداد پروژه خط انتقال آب شهرک صنعتی ساوه نیز در حال انعقاد است. پروژه خط انتقال آب شهرک شهید سعیدی نیز به زودی انجام می‌شود. 

وی گفت: در مجموع 10 میلیارد تومان پروژه در حوزه خط انتقال آب در شهرک‌های صنعتی استان تا پایان امسال اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: توسعه شهرک صنعتی پرندک و خیرآباد از دیگر پروژه‌های این شرکت هستند. با اجرای این پروژه‌ها در مجموع 86 هکتار در پرندک و 200 هکتار در خیرآباد به فاز عملیاتی زمین‌های صنعتی استان اضافه می‌شود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یادآور شد: در زمینه بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر امسال در نظر داریم با ساخت نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی 30 کیلووات از برق مورد نیاز این نواحی صنعتی را با انرژی خورشیدی تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: بهره‌برداری از خط پساب شهرک صنعتی خیرآباد هم در برنامه قرار دارد. این طرح که امسال به بهره‌برداری می‌رسد، 150 لیتر در ثانیه پساب شهر اراک را به شهرک صنعتی خیرآباد انتقال می‌دهد. 
وی بیان کرد: در مجموع پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 500 میلیارد ریال اعتبار در حوزه تکمیل و ساخت تاسیسات شهرک‌های صنعتی هزینه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید