• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82877
+
-

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح آزادگان اراک

 تقاطع غیرهمسطح میدان ورزش (پل آزادگان) اراک با حضور سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران، استاندار مرکزی و تعدادی از مقامات لشکری و کشوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این طرح به مساحت ۱۸ هکتار با 5/10 هکتار فضای کارگاهی از اسفند سال ۹۴ با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران آغاز شد و از ابتدای امسال تکمیل آن جزو اولویت‌های شهرداری قرار گرفت.

این تقاطع ۶ پل دارد که پل شماره یک آن با طول ۵۸ متر و عرض ۴۸ متر دسترسی بلوار شهیدان رجایی را به سمت مرکز شهر از خیابان جهاد با تغییر مسیر به بلوار آنجفی جنوبی میسر می‌کند.
پل شماره ۲ نیز با طول عرشه ۷۲ متر و عرض ۱۷ متر خیابان جهاد را به بلوار شهید آنجفی شمال متصل و پل شماره 3 با طول ۹۴ متر و عرض ۱۰ متر دسترسی جهاد را به بلوار شهیدان رجایی میسر می‌کند. پل شماره 4 با طول ۱۵ متر و عرض ۱۰ متر ادامه پل شماره 3 محسوب می‌شود.

همچنین، پل شماره 5 با طول ۷۵ متر و عرض ۱۱ متر و ۶۰ سانتیمتر بلوار شهید آنجفی جنوب را به خیابان شهید رجایی به سمت کمربندی و پل شماره ۶ متصل می‌کند.
بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این تقاطع هزینه شده و دارای ۹ رمپ و ۱۸ مسیر است. در این طرح ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی، بیش از 2۲۰۰ تن آرماتوربندی، ۸۸ هزار و ۳۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۱۰۷ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم خاکریزی و ۳۷ هزار و ۷۳۰ متر‌ مربع قالب‌بندی انجام شده است.

همچنین، در این طرح بیش از ۴۵ هزار تن آسفالت‌ریزی، ۶۰ کیلومتر خط‌کشی، نصب ۱۸ عدد تابلو (ترافیکی، دروازه‌ای، تی‌شکل، پرچمی و جانبی)، ۱۲ کیلومتر کابل‌کشی، نصب ۲۲۰ پایه روشنایی با ۳۰۰ چراغ، نصب هندریل به طول 5۸۰۰ متر و ۶ هکتار فضای سبز به همراه کاشت ۸۰۰ اصله نهال چنار انجام شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید