• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82843
+
-

مأمور پلیس 4همکارش را به قتل رساند

مأمور پلیس 4همکارش را به قتل رساند


مامور 45ساله پلیس فرانسه پس از قتل 4نفر از همکارانش در مقر پلیس در پاریس به ضرب گلوله کشته شد. به گزارش همشهری به نقل از گاردین، این حادثه روز پنجشنبه در ساختمان مرکزی پلیس پاریس در نزدیکی کلیسای نوتردام رخ داد. میکائل هارپون ۴۵ساله، پس از آنکه با حمله به یکی از همکارانش در دفتر خود او را با ضربات چاقوی سرامیکی به قتل رساند، به 4نفر دیگر نیز حمله کرد و آنها را هدف ضربات چاقو قرار داد. او سپس به بیرون از ساختمان گریخت اما در محوطه اداره پلیس هدف اصابت گلوله همکارانش قرار گرفت و کشته شد.
در جریان حمله خونین این مرد 3افسر پلیس مرد از بخش ضد‌تروریستی و یک افسر پلیس زن از بخش امنیت به قتل رسیدند. همچنین یک کارمند زن از بخش منابع انسانی نیز به‌شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که میکائل هارپون یکی از پرسنل مرکز پلیس پاریس بود که از سال 2003 در بخش تکنولوژی و فناوری اطلاعات مشغول به‌کار بود. به‌دنبال این حادثه ایستگاه مترو در نزدیکی مقر پلیس به‌خاطر مسائل امنیتی تعطیل شد و خیابان‌های اطراف مسدود شدند.
همزمان تحقیقات برای کشف انگیزه این حمله مرگبار آغاز شد و مسئولان پلیس اعلام کردند که احتمالا آقای هارپون به‌خاطر اختلافات داخلی در اداره پلیس دست به این اقدام زده است. با این حال همسر این مرد که از سوی پلیس بازداشت شده بود مدعی شد که شوهرش دچار روان‌پریشی بوده و با روسای خود اختلاف نظر داشته و فکر می‌کرده که کسی قدر کار او را نمی‌داند.
وزیر کشور فرانسه اما به رسانه‌ها گفت که عامل این جنایت در محل کارش رفتاری عادی داشته و هرگز طوری رفتار نکرده که به‌عنوان یک خطر محسوب شود.
این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که هزاران افسر پلیس در پاریس در اعتراض به دستمزد پایین و ساعات طولانی کار خود راهپیمایی کردند. تحقیقات درباره علت این حادثه هولناک ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :